Πρόοδος
--:--
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar

Χειρονομίες αφής

Ερώτηση 1 Μ 1

To καλοκαίρι οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα με κοντό παντελόνι:
1. Ναι, αρκεί να φοράτε προστατευτικό κράνος.
2. Ναι, αλλά με προσοχή και μικρή ταχύτητα.
3. Όχι, γιατί με την παραμικρή πτώση θα έχετε σοβαρές σωματικές κακώσεις.

Ερώτηση 2 Μ 2

Τι πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα ο δικυκλιστής προκειμένου να αγοράσει προστατευτικό κράνος:
1. Το κράνος να διατίθεται στην αγορά ανεξάρτητα αν είναι ή όχι εγκεκριμένου τύπου.
2. Το κράνος να είναι εγκεκριμένου τύπου και να ταιριάζει στο κεφάλι του δικυκλιστή που θα το χρησιμοποιήσει.
3. Το κράνος να είναι έγχρωμο.

Ερώτηση 3 Μ 3

Μία δίκυκλη μοτοσυκλέτα που έχει κινητήρα 75 cc κινείται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ποιο είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας με το οποίο μπορεί να κινείται:
1. 100 km/h.
2. 80 km/h.
3. 70 km/h.

Ερώτηση 4 Μ 5

Πότε έχουν τα ελαστικά της μοτοσυκλέτας καλύτερη απόδοση:
1. Έχουν πάντα την ίδια απόδοση.
2. Όταν ζεσταθούν.
3. Όταν είναι κρύα.

Ερώτηση 5 Μ 6

Γιατί ο δικυκλιστής, ακόμα και την ημέρα, πρέπει να οδηγεί με τα φώτα αναμμένα:
1. Για να βλέπει καλύτερα τα οχήματα που ακολουθεί.
2. Για να βλέπει καλύτερα τα αντιθέτως ερχόμενα οχήματα.
3. Για να είναι καλύτερα ορατός.

Ερώτηση 6 Μ 8

Η αλυσίδα που μεταδίδει την κίνηση από τον κινητήρα στον τροχό της μοτοσυκλέτας, πόση κάθετη ανοχή (να παίζει ελεύθερα πάνω - κάτω) πρέπει να έχει, αν εξεταστεί στη μέση της αποστάσεως κινητήρα - τροχού:
1. Πρέπει να είναι σφιγμένη τελείως.
2. 2-3 cm.
3. 4-5 cm.

Ερώτηση 7 Μ 9

Σε ένα ιδανικό φρενάρισμα, τι ποσοστό συμμετοχής έχει το φρένο κάθε τροχού της μοτοσυκλέτας:
1. 25% ο εμπρόσθιος και 75% ο οπίσθιος.
2. 50% ο εμπρόσθιος και 50% ο οπίσθιος.
3. 75% ο εμπρόσθιος και 25% ο οπίσθιος.

Ερώτηση 8 Μ 10

Όταν βρέχει και οδηγείτε μοτοσυκλέτα, σε πόση απόσταση ακολουθείτε ένα προπορευόμενο όχημα:
1. Όση κρατάτε και σε στεγνό δρόμο.
2. Διπλάσια περίπου απ' ό,τι σε στεγνό δρόμο.
3. Σε κάποια απόσταση που κρίνετε ασφαλή.

Ερώτηση 9 Μ 11

Αν στο δρόμο που οδηγείτε το δίκυκλο, υπάρχει ένα τμήμα με πρόσφατη ασφαλτόστρωση τι κάνετε:
1. Το ακολουθείτε γιατί έχει καλύτερο βαθμό προσφύσεως.
2. Το αγνοείτε.
3. Το αποφεύγετε.

Ερώτηση 10 Μ 12

Ποιον τύπο αναφλεκτήρα (μπουζί) χρησιμοποιείτε στη μοτοσυκλέτα σας:
1. Ίδιο ή αντίστοιχο τύπο με αυτόν που καθορίζει ο κατασκευαστής.
2. Οποιονδήποτε τύπο, αρκεί να μπορεί να βιδωθεί σωστά.
3. Ίδιο τύπο με αυτόν που συνιστά ένας φίλος σας δικυκλιστής.

Ερώτηση 11 Μ 15

Οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα σας, βρίσκεσθε πίσω από ένα φορτηγό αυτοκίνητο, τι κάνετε:
1. Ακολουθείτε ακριβώς από πίσω του.
2. Το προσπερνάτε ώστε να έχετε οπωσδήποτε ορατότητα.
3. Το προσπερνάτε ή μένετε σε αρκετή απόσταση πίσω του ώστε να έχετε ορατότητα.

Ερώτηση 12 Μ 16

Πόσο σφικτό πρέπει να είναι το κράνος του δικυκλιστή στο κεφάλι του:
1. Πολύ χαλαρό για να μην ιδρώνει το κεφάλι.
2. Να εφαρμόζει χωρίς να σφίγγει το κεφάλι.
3. Ιδιαίτερα σφικτό, ώστε να μη βγαίνει σε περίπτωση συγκρούσεως.

Ερώτηση 13 Μ 17

Ξαφνικά, ενώ οδηγείτε το δίκυκλό σας, εμφανίζεται στο δρόμο μία μπάλα. Τι θα κάνετε:
1. Φρενάρετε γιατί πιθανόν να την ακολουθεί κάποιο παιδί.
2. Προσπαθείτε να αποφύγετε την μπάλα.
3. Κρατάτε σταθερή πορεία.

Ερώτηση 14 Μ 19

Ποια από τα παρακάτω εξαρτήματα δεν αποτελούν εξοπλισμό του δικυκλιστή:
1. Ζώνη μέσης και κράνος.
2. Επιταχυντήρας και διακόπτης φώτων.
3. Μπότες και γάντια.

Ερώτηση 15 Μ 20

Μια δίκυκλη μοτοσυκλέτα με κινητήρα 200 cc κινείται σε επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ποιο είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας με το οποίο μπορεί να κινείται:
1. 100 km/h.
2. 90 km/h
3. 70 km/h.

Ερώτηση 16 Μ 21

Ξαφνικά, ενώ οδηγείτε το δίκυκλό σας, συναντάτε στο δρόμο σας μία μεγάλη κηλίδα λαδιού. Τι θα κάνετε:
1. Αναπτύσσετε ταχύτητα και περνάτε γρήγορα την κηλίδα.
2. Περνάτε με κλειστό γκάζι και σταθερό τιμόνι σε ευθεία πορεία.
3. Προσπαθείτε να την αποφύγετε με κάθε τρόπο.

Ερώτηση 17 M 23

Όταν αυξάνοντας τις στροφές του κινητήρα του δικύκλου σας περνάτε στην κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, τότε τι συμβαίνει στην ιπποδύναμη του δικύκλου:
1. Παραμένει σταθερή.
2. Αυξάνεται.
3. Μειώνεται.

Ερώτηση 18 M 24

Σε ποιο ύψος πρέπει να βρίσκονται οι μοχλοί φρένου και συμπλέκτη στο τιμόνι του δικύκλου:
1. Στο ύψος της ανοικτής παλάμης του οδηγού, όταν ακουμπάει στο τιμόνι.
2. Λίγο χαμηλότερα από το τιμόνι.
3. Λίγο ψηλότερα από το τιμόνι.

Ερώτηση 19 Μ 25

Σε μία διασταύρωση έχετε προτεραιότητα οδηγώντας το δίκυκλό σας. Την διεκδικείτε επίμονα:
1. Όχι, γιατί αυτό είναι επικίνδυνο.
2. Όχι, γιατί το ατύχημα με δίκυκλο δεν έχει δυσάρεστες συνέπειες για τον αναβάτη του.
3. Ναι, γιατί αυτό είναι νόμιμο.

Ερώτηση 20 Μ 26

Όταν ακολουθείτε, οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα σας, ένα αυτοκίνητο, σε ποιες θέσεις αποφεύγετε να τοποθετείστε:
1. Στις θέσεις εκείνες που δεν καλύπτονται από τους καθρέπτες του αυτοκινήτου.
2. Ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο.
3. Αριστερά από το αυτοκίνητο.

Ερώτηση 21 Μ 27

Ποιον τύπο λαδιού χρησιμοποιείτε για τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας σας και κάθε πότε αλλάζετε λάδια:
1. Τον τύπο που έχει τη ρευστότητα που ορίζει ο κατασκευαστής και αλλάζετε σε τακτά χρονικά διαστήματα, σύμφωνα με όσα καθορίζoυν οι κατασκευαστές των λαδιών και της μοτοσυκλέτας.
2. Τον τύπο που ορίζει ο κατασκευαστής και αλλάζετε κάθε 1000 km.
3. Τον τύπο που ορίζει ο κατασκευαστής και αλλάζετε λάδια όταν αντιληφθείτε ότι ο κινητήρας υπερθερμαίνεται.

Ερώτηση 22 M 29

Σε μία σύγκρουση μοτοσυκλέτας με αυτοκίνητο τι πιστεύετε ότι προστατεύει το δικυκλιστή:
1. Η εκτίναξή του από τη μοτοσυκλέτα.
2. Η μικρή μάζα της μοτοσυκλέτας.
3. Το κατάλληλο ντύσιμο και το σωστό προστατευτικό κράνος.

Ερώτηση 23 Μ 30

Μια μοτοσυκλέτα που αναπτύσσει ταχύτητα πάνω από 40 km/h πρέπει να διαθέτει:
1. Μόνο φώτα διασταυρώσεως.
2. Δεν επιβάλλεται να έχει φώτα πορείας.
3. Μέχρι δύο φώτα πορείας, τοποθετημένα συμμετρικά το ένα κοντά στο άλλο.

Ερώτηση 24 Μ 32

Πλησιάζετε οδηγώντας το δίκυκλό σας σε διασταύρωση, όπου ο φωτεινός σηματοδότης δείχνει κόκκινο φως. Στο οδόστρωμα μπροστά υπάρχει σημασμένη διάβαση πεζών. Πού θα σταματήσετε περιμένοντας ο σηματοδότης να δείξει πράσινο φως:
1. Πριν ακριβώς από τη σημασμένη διάβαση των πεζών.
2. Μόλις περάσετε τη σημασμένη διάβαση των πεζών.
3. Επάνω στη σημασμένη διάβαση των πεζών.

Ερώτηση 25 Μ 33

Ο οδηγός μιας μοτοσυκλέτας υποχρεούται όταν οδηγεί:
1. Να κρατά το τιμόνι με το αριστερό χέρι.
2. Να κρατά το τιμόνι με το δεξί χέρι.
3. Να κρατά το τιμόνι με τα δύο χέρια, εκτός αν δίνει σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ.

Ερώτηση 26 Μ 34

Σε ποια σημεία γύρω από ένα φορτηγό ή λεωφορείο δεν διακρίνεται ένα δίκυκλο από τον οδηγό του φορτηγού ή του λεωφορείου:
1. Δεξιά και από το μέσο του μήκους του και πίσω.
2. Ακριβώς από πίσω του.
3. Αριστερά και από το μέσο του μήκους του και πίσω.

Ερώτηση 27 Μ 35

Οδηγείτε το δίκυκλό σας και για κάποια αιτία εκνευρίζεστε υπερβολικά. Πώς ενεργείτε:
1. Οδηγείτε με μειωμένη ταχύτητα.
2. Σταματάτε την οδήγηση μέχρι να ηρεμήσετε.
3. Αναπτύσσετε ταχύτητα, αδιαφορώντας για την κατάστασή σας.

Ερώτηση 28 Μ 36

Πιστεύετε ότι τα φώτα της μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι αναμμένα και κατά τη διάρκεια της ημέρας:
1. Όχι, γιατί έτσι μειώνουν την ορατότητα των οδηγών των άλλων οχημάτων.
2. Όχι, γιατί αδειάζει ο συσσωρευτής.
3. Ναι, γιατί έτσι γίνεται ευκολότερα αντιληπτή από τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.

Ερώτηση 29 Μ 37

Αν σε μια ανάβαση με το δίκυκλό σας αντιληφθείτε ότι η σχέση που έχετε στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν «τραβάει», τι κάνετε:
1. Κατεβάζετε μία σχέση.
2. Ανοίγετε τέρμα το γκάζι.
3. Πατινάρετε το συμπλέκτη, ώστε να ανέβουν οι στροφές του κινητήρα.

Ερώτηση 30 Μ 38

Όταν τοποθετείτε μία σχάρα στο πίσω μέρος του δικύκλου, τι πρέπει να προσέχετε ιδιαίτερα:
1. Να είναι αρκετά φαρδιά, ώστε να στερεώνονται καλά τα αντικείμενα που θα φορτώνετε.
2. Να στηρίζεται στο πλαίσιο του δικύκλου.
3. Να είναι κατά το δυνατόν μπροστά και χαμηλά, ώστε να επηρεάζεται λιγότερο το κέντρο βάρους.

Ερώτηση 31 Μ 41

Ο έλεγχος της ανοχής των βαλβίδων του κινητήρα του δικύκλου γίνεται:
1. Μόνο από συνεργείο που λειτουργεί νόμιμα.
2. Από οποιονδήποτε οδηγεί δίκυκλο.
3. Από τον οδηγό του δικύκλου.

Ερώτηση 32 Μ 42

Ποιον θεωρείτε σωστό τρόπο για το προσπέρασμα προπορευόμενου οχήματος:
1. Από αριστερά και, αφού κάνετε γνωστή την παρουσία και την πρόθεσή σας, χρησιμοποιώντας όλη την επιτάχυνση που διαθέτετε.
2. Από αριστερά και όσο πιο αργά μπορούμε.
3. Από αριστερά ή δεξιά και με μεγάλη ταχύτητα.

Ερώτηση 33 Μ 44

Γιατί είναι απαραίτητο ο δικυκλιστής να φοράει το προστατευτικό του κράνος:
1. Διότι σε περίπτωση πτώσεως, οι συνέπειες χωρίς το προστατευτικό κράνος μπορεί να είναι τραγικές.
2. Διότι υπάρχει κίνδυνος να πληρώσει πρόστιμο.
3. Διότι το απαιτεί ο νόμος.

Ερώτηση 34 Μ 45

Το φως διασταυρώσεως του δικύκλου σας πρέπει να φωτίζει επαρκώς την οδό κατά την νύκτα με συνθήκες αίθριες:
1. Τουλάχιστον 40 m μπροστά από τη μοτοσυκλέτα.
2. Τουλάχιστον 20 m μπροστά από τη μοτοσυκλέτα.
3. Τουλάχιστον 10 m μπροστά από τη μοτοσυκλέτα.

Ερώτηση 35 Μ 46

Γιατί είναι επικίνδυνο να οδηγείτε το δίκυκλό σας υπό την επίδραση έστω και μικρής ποσότητας οινοπνεύματος (π.χ. ένα ποτήρι μπύρας):
1. Διότι η μπύρα περιέχει μεγάλη ποσότητα οινοπνεύματος.
2. Διότι μειώνεται ο βαθμός αντιδράσεώς σας.
3. Διότι κινδυνεύετε να υποστείτε κυρώσεις αν σας κάνουν αλκοτέστ.

Ερώτηση 36 Μ 47

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας μιας δίκυκλης μοτοσυκλέτας με κινητήρα πάνω από 125 cc, όταν κινείται σε οδό ταχείας κυκλοφορίας είναι:
1. 70 km/h
2. 110 km/h.
3. 50 km/h.

Ερώτηση 37 Μ 48

Η αλυσίδα της μοτοσυκλέτας χρειάζεται περιοδική λίπανση:
1. Όχι, γιατί έτσι μπορεί να βγει από τα γρανάζια και να ακινητοποιήσει τον πίσω τρόχο.
2. Όχι, γιατί φροντίζει ο κινητήρας για τη λίπανσή της.
3. Ναι, γιατί έτσι μειώνονται οι φθορές και η θερμοκρασία τόσο της αλυσίδας όσο και των γραναζιών μεταδόσεως της κινήσεως.

Ερώτηση 38 Μ 49

Διαπιστώνεται ότι μία μοτοσυκλέτα εκπέμπει ουσίες ή προϊόντα βλαπτικά για την υγεία του ανθρώπου ή που ρυπαίνουν το περιβάλλον περισσότερο από τα επιτρεπόμενα όρια. Πώς τιμωρείται αυτή η παράβαση:
1. Με πρόστιμο και με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας της μοτοσυκλέτας από το αρμόδιο όργανο που βεβαιώνει την παράβαση.
2. Μόνο με πρόστιμο.
3. Δεν έχει καμιά συνέπεια η παράβαση αυτή.

Ερώτηση 39 Μ 50

Το υγρό του συσσωρευτή του δικύκλου σας χρειάζεται έλεγχο και τι είδους:
1. Ελέγχεται περιοδικά η στάθμη των υγρών του και συμπληρώνεται με αποσταγμένο νερό.
2. Δεν χρειάζεται έλεγχος.
3. Χρειάζεται έλεγχο για το αν ο συσσωρευτής είναι αρκετά φορτισμένος.

Ερώτηση 40 Μ 51

Τα φώτα πορείας μιας δίτροχης μοτοσυκλέτας έχουν χρώμα:
1. Κόκκινο.
2. Πράσινο.
3. Λευκό.

Ερώτηση 41 Μ 52

Διαπιστώνετε ότι το σύστημα πεδήσεως του δικύκλου σας δεν λειτουργεί αποτελεσματικά. Τι πρέπει να κάνετε:
1. Θα απευθυνθείτε σε συνεργείο επισκευής που λειτουργεί νόμιμα για την επισκευή και τον έλεγχο της καλής λειτουργίας.
2. Θα φροντίσετε να το επισκευάσετε μόνοι σας.
3. Θα ζητήσετε τη βοήθεια ενός φίλου που ευκαιριακά ασχολείται με τέτοια θέματα.

Ερώτηση 42 Μ 53

Οι ντίζες γκαζιού, συμπλέκτη και φρένων του δικύκλου χρειάζονται λίπανση:
1. Χρειάζονται λίπανση όταν ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι αρχίζουν να σφίγγουν.
2. Χρειάζονται περιοδικό έλεγχο και λίπανση γιατί διαφορετικά ξηραίνονται και κόβονται.
3. Όχι, γιατί ο κατασκευαστής έχει φροντίσει για τη λίπανσή τους.

Ερώτηση 43 Μ 54

Διαπιστώνεται ότι μία μοτοσυκλέτα προκαλεί, κατά την κίνηση και τη λειτουργία της, θόρυβο πέραν του επιτρεπόμενου ορίου. Πώς τιμωρείται η παράβαση αυτή:
1. Δεν έχει καμιά συνέπεια η παράβαση αυτή.
2. Με πρόστιμο και με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας της μοτοσυκλέτας από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση.
3. Μόνο με πρόστιμο.

Ερώτηση 44 Μ 56

Γιατί οι αποσβεστήρες κραδασμών (αμορτισέρ) του δικύκλου περιέχουν και λάδι:
1. Γιατί με το λάδι επιτυγχάνεται καλύτερη απόσβεση των κραδασμών που δημιουργούνται από τις ανωμαλίες του δρόμου.
2. Γιατί το λάδι δίνει ελαστικότητα στο σύστημα πεδήσεως.
3. Για να είναι αθόρυβη η λειτουργία του και χωρίς φθορές.

Ερώτηση 45 Μ 57

Η ειδική ζώνη που φοράει ο δικυκλιστής στη μέση του χρησιμεύει:
1. Για λόγους αισθητικής.
2. Για να συγκρατεί τη σπονδυλική του στήλη, να προστατεύει τα νεφρά και τα υπόλοιπα όργανα του σώματός του στην περιοχή της μέσης.
3. Για να στηρίζεται καλύτερα στο δίκυκλο.

Ερώτηση 46 Μ 58

Το φως πορείας (ή τα φώτα πορείας αν είναι δύο) του δικύκλου πρέπει να φωτίζει (ή να φωτίζουν) επαρκώς την οδό κατά τη νύκτα, όταν οι συνθήκες είναι αίθριες, σε απόσταση:
1. Τουλάχιστον 70 m μπροστά από το δίκυκλο.
2. Τουλάχιστον 100 m μπροστά από το δίκυκλο.
3. Τουλάχιστον 50 m μπροστά από το δίκυκλο.

Ερώτηση 47 Μ 59

Διαπιστώνεται ότι ο οδηγός μιας μοτοσυκλέτας οδηγεί για επίδειξη ικανότητας και εντυπωσιασμό ή εκτελεί αυτοσχέδιους αγώνες. Πώς τιμωρείται μία τέτοια παράβαση:
1. Με πρόστιμο και με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας της μοτοσυκλέτας και της άδειας ικανότητας του οδηγού από αυτόν που βεβαιώνει την παράβαση για 30 ημέρες.
2. Με πρόστιμο και αφαίρεση επί τόπου της άδειας κυκλοφορίας.
3. Μόνο με πρόστιμο.

Ερώτηση 48 Μ 60

Αν με το δίκυκλό σας μεταφέρετε κάποιο μεγάλο αντικείμενο, τότε αυτό επιτρέπεται να προεξέχει:
1. Από τις πλευρές του δικύκλου ή του εμπρός ή του πίσω ακραίου σημείου, λιγότερο από 0,50 m.
2. Και από τις δύο πλευρές (δεξιά και αριστερά) του δικύκλου, λιγότερο από 0,50 m.
3. Μόνο από την πίσω πλευρά του δικύκλου, λιγότερο από 0,50 m.

Ερώτηση 49 Μ 61

Οδηγώντας τη μοτοσυκλέτα σας δεν επιτρέπεται:
1. Να κινείσθε στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
2. Να χρησιμοποιείτε ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητό ραδιόφωνο ή μαγνητόφωνο.
3. Να κρατάτε το τιμόνι της με τα δυο σας χέρια.

Ερώτηση 50 Μ 62

Μετά από μια πτώση ή μικρή σύγκρουση που δεν έχει συνέπειες για τους επιβάτες της μοτοσυκλέτας, τι πρέπει να κάνει ο οδηγός της μοτοσυκλέτας:
1. Να μεταβεί για κάθε ενδεχόμενο σε εφημερεύον νοσοκομείο για εξετάσεις.
2. Να φροντίσει για τον εαυτό του, τον συνεπιβάτη του και να συνεχίσει το ταξίδι του εφόσον ελέγξει προσεκτικά τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας του και διαπιστώσει ότι μπορεί να την οδηγήσει με ασφάλεια.
3. Να μεταφέρει τη μοτοσυκλέτα στην άκρη του δρόμου και να συνεχίσει το ταξίδι του με άλλο μέσο.

Ερώτηση 51 Μ 63

Γιατί ο δικυκλιστής δεν πρέπει να κάνει επιδείξεις στο δρόμο με το δίκυκλο που οδηγεί:
1. Γιατί οι ενέργειες αυτές έχουν σημαντικό βαθμό επικινδυνότητας, οι δρόμοι χρησιμοποιούνται από όλους και δεν πρέπει να απειλούμε τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή των άλλων.
2. Γιατί κινδυνεύει να πάρει κλήση από το όργανο της Τροχαίας.
3. Γιατί ενοχλούνται αυτοί που τον βλέπουν.

Ερώτηση 52 Μ 65

Πώς πραγματοποιείτε (παίρνετε) με τη μοτοσυκλέτα σας μια ανοικτή στροφή:
1. Στρίβετε με συνεχείς μικρές γωνίες.
2. Διαγράφετε μία καμπύλη αυξάνοντας ταχύτητα.
3. Διαγράφετε τη μεγαλύτερη δυνατή καμπύλη, πάντα μέσα στη λωρίδα κινήσεώς σας, με σταθερή ταχύτητα.

Ερώτηση 53 Μ 66

Σε ένα σχηματισμό δικύκλων (ομαδική οδήγηση), ποιο δίκυκλο παίρνει την τελευταία θέση:
1. Το δίκυκλο που μπορεί να αναπτύξει τη μεγαλύτερη ταχύτητα.
2. Το δίκυκλο που πηγαίνει πιο αργά.
3. Οποιοδήποτε δίκυκλο.

Ερώτηση 54 Μ 67

Οδηγώντας με τη μοτοσυκλέτα όταν βρέχει, τι πρέπει να έχετε υπόψη σας για να οδηγείτε με ασφάλεια:
1. Επειδή η απόσταση ακινητοποιήσεως μεγαλώνει σε περίπτωση πεδήσεως, πρέπει να τηρείτε μεγαλύτερες αποστάσεις από ό,τι συνήθως.
2. Να μην χρησιμοποιείτε το μπροστινό φρένο.
3. Να αποφεύγετε τα σημεία του δρόμου που έχουν πολύ νερό.

Ερώτηση 55 Μ 68

Σε περίπτωση ανάγκης για άμεση ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας σας, πόση πίεση ασκείτε στα φρένα της:
1. Τη μεγαλύτερη που δεν μπλοκάρει τους τροχούς.
2. Τόση ώστε να ακινητοποιηθεί ο πίσω τροχός.
3. Δεν υπάρχει όριο.

Ερώτηση 56 Μ 69

Οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα σας με σταθερή ταχύτητα και το σύστημα πεδήσεως βρίσκεται σε καλή κατάσταση. Από τι εξαρτάται η απόσταση ακινητοποιήσεως της μοτοσυκλέτας:
1. Από την κατάσταση του οδοστρώματος, των ελαστικών σας και τις καιρικές συνθήκες.
2. Από τον τύπο των φρένων.
3. Από τις καιρικές συνθήκες.

Ερώτηση 57 Μ 70

Πρέπει να αλλάζετε την πίεση των ελαστικών ανάλογα με τον καιρό:
1. Όχι. Χρησιμοποιείτε την ίδια πίεση πάντα, προσέχοντας η μέτρηση της πιέσεως να γίνεται όταν τα λάστιχα είναι κρύα.
2. Ναι. Αυξάνετε την πίεση με ζεστό καιρό.
3. Ναι. Αυξάνετε την πίεση σε κρύο καιρό.

Ερώτηση 58 Μ 71

Ποιοι από τους παρακάτω ελέγχους, που αφορούν στο δίκυκλό σας, πρέπει να γίνονται σε εξειδικευμένο συνεργείο που λειτουργεί νόμιμα:
1. Έλεγχος της τάσεως της αλυσίδας μόνον.
2. Έλεγχος του αναφλεκτήρα, της τάσεως της αλυσίδας και ειδικά ο έλεγχος του εξαεριωτήρα.
3. Έλεγχος αναφλεκτήρα μόνον.

Ερώτηση 59 Μ 72

Για την ταχύτερη δυνατή ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας σας ποιος τροχός πρέπει να μπλοκάρει:
1. Ο οπίσθιος τροχός.
2. Κανένας τροχός.
3. Ο εμπρόσθιος τροχός.

Ερώτηση 60 Μ 73

Ποια θεωρείται η σωστή θέση κατά την οδήγηση του δικύκλου:
1. Δεν έχει σημασία η στάση.
2. Με τα γόνατα ανοικτά, γιατί έτσι επηρεάζεται το κέντρο βάρους ευκολότερα.
3. Με τα γόνατα σφιγμένα στη δεξαμενή βενζίνης, τα πόδια να πατάνε καλά στα υποπόδια και τα χέρια να κρατάνε σταθερά το τιμόνι.

Ερώτηση 61 Μ 74

Σε μία κατάβαση με σημαντική κλίση ποια σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων της μοτοσυκλέτας χρησιμοποιείτε:
1. Εκείνη με την οποία ανεβαίνετε το ίδιο τμήμα του δρόμου ή τμήμα άλλου δρόμου με παρόμοιες κλίσεις.
2. Τη δεύτερη.
3. Την πρώτη.

Ερώτηση 62 Μ 75

Οι αποσβεστήρες κραδασμών της μοτοσυκλέτας σας παρουσιάζουν διαρροή λαδιού. Τι κάνετε:
1. Δεν ανησυχείτε άμεσα, γιατί περιέχουν αρκετό λάδι και απαιτείται αρκετός χρόνος για να φθαρούν από έλλειψη λαδιού.
2. Αφενός μεν προσέχετε να μην φθάσει το λάδι στα φρένα ή στους τροχούς και αφετέρου επισκευάζετε αμέσως τη διαρροή γιατί αλλάζει η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
3. Προσέχετε να μη φθάσει το λάδι στα φρένα ή στους τροχούς.

Ερώτηση 63 Μ 76

Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε διαφορετικού τύπου αναφλεκτήρα στη μοτοσυκλέτα σας από αυτόν που προβλέπει ο κατασκευαστής της, τι μπορεί να συμβεί:
1. Να μη λειτουργεί το σύστημα πεδήσεως.
2. Να υποστεί βλάβη ο κινητήρας.
3. Να μη λειτουργεί ο κινητήρας και να χαλάσει το σύστημα αναφλέξεως.

Ερώτηση 64 Μ 77

Στην πόλη προσπερνάτε με το δίκυκλό σας σταματημένο λεωφορείο. Τι προσέχετε ιδιαίτερα:
1. Αν θα ξεκινήσει το λεωφορείο και αν θα εμφανισθεί κάποιος πεζός μπροστά από το λεωφορείο.
2. Αν θα εμφανισθεί κάποιος πεζός μπροστά από το λεωφορείο.
3. Αν θα ξεκινήσει το λεωφορείο.

Ερώτηση 65 Μ 78

Ποια θεωρείτε πιο ασφαλή θέση για δίκυκλο που ταξιδεύει στην εθνική οδό σε σχέση με τα υπόλοιπα οχήματα:
1. Το δεξιό άκρο της οδού.
2. Πολύ μπροστά ή πολύ πίσω από τα άλλα αυτοκίνητα.
3. Ανάμεσα από έναν όμιλο αυτοκινήτων.

Ερώτηση 66 Μ 80

Κάθε πότε πρέπει να ελέγχετε τη στάθμη του λαδιού του δικύκλου σας:
1. Κάθε 2.000 km.
2. Κάθε 1.000 km.
3. Πριν από κάθε χρήση.

Ερώτηση 67 Μ 81

Πώς πρέπει να στηρίζεται ο συνεπιβάτης του δικύκλου:
1. Πατά καλά στα υποπόδια και κρατά χαλαρά αλλά σταθερά τον οδηγό από τη μέση ή από τη χειρολαβή του καθίσματος, αν υπάρχει.
2. Από τον οδηγό σφίγγοντας τα γόνατά του.
3. Από τη σχάρα ή το σχετικό εξάρτημα που υπάρχει πίσω του.

Ερώτηση 68 Μ 82

Ενώ οδηγείτε το δίκυκλό σας ένας πεζός που διασχίζει το δρόμο μπροστά σας, σταματά απότομα στη μέση του δρόμου. Τι θα κάνετε:
1. Θα προσπαθήσετε να τον προσπεράσετε.
2. Θα προσπαθήσετε να τον αποφύγετε είτε αλλάζοντας πορεία είτε φρενάροντας με ασφάλεια.
3. Θα φρενάρετε (τροχοπεδήσετε) όσο το δυνατόν πιο απότομα.

Ερώτηση 69 Μ 83

Μια φθαρμένη ή κομμένη εξάτμιση επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του κινητήρα:
1. Ναι, την επηρεάζει θετικά.
2. Ναι, την επηρεάζει αλλάζοντας απρόβλεπτα την ιπποδύναμη, αυξάνοντας το θόρυβο και μειώνοντας τη μακροβιότητα του κινητήρα.
3. Όχι, δεν την επηρεάζει.

Ερώτηση 70 Μ 85

Ο συνεπιβάτης στη μοτοσυκλέτα παίζει ρόλο στην οδήγησή της και γιατί:
1. Ναι, γιατί το όχημα γίνεται βαρύτερο.
2. Ναι, γιατί επηρεάζει το κέντρο βάρους της.
3. Όχι, γιατί δεν την οδηγεί.

Ερώτηση 71 Μ 86

Οδηγώντας το δίκυκλό σας πλησιάζετε σε μία στροφή. Πώς συμπεριφέρεσθε:
1. Ελέγχετε το δρόμο, παίρνετε θέση και ρυθμίζετε την ταχύτητά σας και τη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων.
2. Αναπτύσσετε ταχύτητα, γέρνετε πλησιάζοντας στο έδαφος και περνάτε τη στροφή.
3. Αναπτύσσετε ταχύτητα για να περάσετε γρήγορα τη στροφή.

Ερώτηση 72 Μ 87

Μια φθαρμένη ή κομμένη εξάτμιση μπορεί να προξενήσει βλάβη στον κινητήρα του δικύκλου:
1. Δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα.
2. Δεν προξενεί βλάβη στον κινητήρα, αλλά τον απορρυθμίζει.
3. Επηρεάζει αρνητικά την απόδοση του κινητήρα ειδικά αν πρόκειται για δίχρονο.

Ερώτηση 73 Μ 88

Αν αντιθέτως ερχόμενο όχημα ανάβει τα μεγάλα του φώτα με αποτέλεσμα να μη βλέπετε τι κάνετε:
1. Τροχοπεδείτε.
2. Κλείνετε το γκάζι, ανάβετε τη μεσαία σκάλα των φώτων σας και ακολουθείτε τις γραμμές της οριζόντιας σημάνσεως, κινούμενοι όσο δεξιότερα είναι δυνατόν.
3. Ανάβετε και εσείς τα μεγάλα φώτα της μοτοσυκλέτας σας.

Ερώτηση 74 Μ 89

Μια βασική μετατροπή στο δίκυκλό σας:
1. Μπορείτε να την κάνετε μόνοι σας.
2. Είναι επικίνδυνη εφόσον γίνεται χωρίς την τήρηση των προβλεπομένων προδιαγραφών του κατασκευαστή.
3. Δεν επηρεάζει την ασφάλεια της κυκλοφορίας του δικύκλου.

Ερώτηση 75 Μ 90

Σε ποιο σημείο γύρω από το επιβατικό αυτοκίνητο μπορεί μία μοτοσυκλέτα να μη γίνει αντιληπτή από τον οδηγό του αυτοκινήτου:
1. Ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο.
2. Όταν κινείται μέσα στις νεκρές γωνίες των καθρεπτών του αυτοκινήτου.
3. Αριστερά μόνο.

Ερώτηση 76 Μ 91

Ποια είναι η σωστή θέση για το σώμα του συνεπιβάτη της μοτοσυκλέτας:
1. Ελαφρώς γερμένο προς τα πίσω.
2. Παραμένει πάντα κατακόρυφο.
3. Κοντά στο σώμα του οδηγού, ακολουθώντας τις κινήσεις του.

Ερώτηση 77 Μ 92

Για την ασφάλεια της κυκλοφορίας, ποια από τις παρακάτω εργασίες πρέπει να γίνεται από συνεργείο που λειτουργεί νόμιμα:
1. Έλεγχος του συστήματος πεδήσεως, των αναρτήσεων και της λειτουργίας του κινητήρα.
2. Λίπανση της αλυσίδας.
3. Καθάρισμα του φίλτρου βενζίνης.

Ερώτηση 78 Μ 94

Οι μοτοσυκλέτες και τα μοτοποδήλατα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με:
1. Ένα σύστημα τροχοπεδήσεως που επενεργεί στους μπροστινούς τροχούς.
2. Ένα σύστημα τροχοπεδήσεως που επενεργεί στους πίσω τροχούς.
3. Δύο συστήματα τροχοπεδήσεως, που να επενεργούν και στους δύο τροχούς.

Ερώτηση 79 Μ 95

Η τελευταία ενέργειά σας πριν κάνετε στροφή 180° στο δρόμο είναι:
1. Να επιλέξετε μια μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο απ’ ό,τι συνήθως.
2. Να κάνετε με τα χέρια σας σήματα και συγχρόνως να ανάψετε τα φλας.
3. Να κάνετε σινιάλο ώστε οι άλλοι οδηγοί να επιβραδύνουν για σας
4. Να κοιτάξετε επάνω από τον ώμο σας για έναν τελευταίο έλεγχο.

Ερώτηση 80 Μ 96

Η τελευταία σας ενέργεια λίγο πριν κινηθείτε με ασφάλεια από τη θέση σταθμεύσεως είναι:
1. Να κοιτάξετε επάνω από τον ώμο σας για έναν τελευταίο έλεγχο.
2. Να κάνετε με τα χέρια σας σήματα και συγχρόνως να ανάψετε τα φλας.
3. Να μην κοιτάξετε γύρω, εφόσον υπάρχει σταθμευμένο αυτοκίνητο αμέσως μπροστά σας.
4. Να ειδοποιήσετε, εφόσον χρειάζεται να επιβραδύνουν οι άλλοι οδηγοί.

Ερώτηση 81 Μ 97

Καθώς οδηγείτε διαπιστώνετε ότι οι ώμοι σας εμποδίζουν την ορατότητα, που σας παρέχουν οι καθρέπτες σας. Για να το αντιμετωπίσετε πρέπει:
1. Να μην χρησιμοποιείτε τους καθρέπτες.
2. Να χρησιμοποιήσετε τα φλας σας νωρίτερα από ό,τι συνήθως.
3. Να βάλετε μικρότερους καθρέπτες.
4. Να εκτείνετε (επιμηκύνετε) τα μπράτσα των καθρεπτών.

Ερώτηση 82 Μ 98

Πρόκειται αμέσως τώρα να στρίψετε δεξιά. Ποια είναι η τελευταία ενέργειά σας πριν στρίψετε:
1. Παίρνετε τη σωστή θέση για τη στροφή.
2. Επιλέγετε τη σωστή σχέση ταχυτήτων.
3. Ρίχνετε ένα γρήγορο βλέμμα πάνω από τον ώμο σας στα δεξιά σας.
4. Δείχνετε το σωστό σήμα.

Ερώτηση 83 Μ 100

Βλέπετε προειδοποιητικές πινακίδες που δείχνουν απότομη στροφή εμπρός δεξιά. Τι πρέπει να κάνετε:
1. Να επιβραδύνετε πριν τη στροφή.
2. Να επιβραδύνετε καθώς βγαίνετε από τη στροφή.
3. Να επιβραδύνετε καθώς βρίσκεστε μέσα στη στροφή.
4. Να συνεχίσετε με την ίδια ταχύτητα.

Ερώτηση 84 Μ 102

Οδηγείτε νύκτα και τυφλώνεστε από τα φώτα επερχόμενου οχήματος, τι κάνετε:
1. Γυρνάτε το κεφάλι σας σε άλλη κατεύθυνση.
2. Αναβοσβήνετε τα φώτα πορείας.
3. Κλείνετε τα μάτια σας.
4. Επιβραδύνετε ή σταματάτε.

Ερώτηση 85 Μ 103

Κινείσθε προς μια διάβαση πεζών και πεζοί περιμένουν να περάσουν το δρόμο. Πώς συμπεριφέρεστε:
1. Τους κάνετε νεύμα να περάσουν το δρόμο.
2. Χρησιμοποιείτε τα φώτα πορείας για να τους ειδοποιήσετε να περάσουν.
3. Επιβραδύνετε και ετοιμάζεστε να σταματήσετε.
4. Αφήνετε να περάσουν οι πιο ηλικιωμένοι.

Ερώτηση 86 Μ 104

Οδηγείτε μοτοσυκλέτα και ακολουθείτε ένα μεγάλο όχημα με 60 km/h. Ποια θέση πρέπει να πάρετε:
1. Μένετε αρκετά πίσω, ώστε να μπορείτε να δείτε εμπρός από το όχημα.
2. Πλησιάζετε κοντά στο όχημα ώστε να προφυλάσσεστε από τον άνεμο.
3. Στα δεξιά του δρόμου για να έχετε ορατότητα.
4. Πλησιάζετε κοντά στο όχημα για να προσπεράσετε εύκολα.

Ερώτηση 87 Μ 105

Όταν οδηγείτε μοτοσυκλέτα η συνηθισμένη θέση σας στο δρόμο πρέπει να σας επιτρέπει:
1. Να μείνετε σε απόσταση 0,50 m από το πεζοδρόμιο.
2. Να αφήσετε τα άλλα επερχόμενα οχήματα να προσπεράσουν από τα δεξιά σας.
3. Να καθυστερείτε τα οχήματα που επιθυμούν να προσπεράσουν.
4. Να φαίνεστε στους καθρέπτες του οχήματος εμπρός σας.
5. Να φαίνεστε ώστε να σας βλέπουν τα άλλα οχήματα εμπρός σας.

Ερώτηση 88 Μ 106

Επιθυμείτε να στρίψετε εμπρός δεξιά. Γιατί πρέπει να πάρετε τη σωστή θέση στο δρόμο εγκαίρως:
1. Για να επιτρέψετε στους άλλους οδηγούς να σας προσπεράσουν από τα αριστερά.
2. Για να ειδοποιήσετε τους άλλους οδηγούς σχετικά με το πώς πρόκειται να ενεργήσετε.
3. Για να δείτε καλύτερα το δρόμο που θα στρίψετε.
4. Για να επιτρέψετε στους άλλους οδηγούς να στρίψουν εμπρός σας.

Ερώτηση 89 Μ 107

Όταν η αλυσίδα κινήσεως είναι χαλαρή, τότε μπορεί:
1. Να ακινητοποιηθεί ο πίσω τροχός.
2. Να χαλάσουν τα φρένα.
3. Να διακοπεί η παροχή ρεύματος στην ανάφλεξη.
4. Να φρενάρει ο εμπρός τροχός.

Ερώτηση 90 Μ 108

Ποιες ενέργειες του αναβάτη προκαλούν σοβαρές φθορές στα ελαστικά της μοτοσυκλέτας:
1. Η στάθμευση.
2. Η αλλαγή σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων.
3. Το στρίψιμο.
4. Το φρενάρισμα.

Ερώτηση 91 Μ 109

Πόσο συχνά οφείλετε να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών σας:
1. Μια φορά την εβδομάδα.
2. Μια φορά το μήνα.
3. Μετά από κάθε μακρύ ταξίδι.
4. Μόνο σε κάθε τακτική συντήρηση.

Ερώτηση 92 Μ 110

Το πέλμα των ελαστικών πρέπει να έχει βάθος τουλάχιστον:
1. 1,6 mm.
2. 1 mm.
3. 4 mm.
4. 2,5 mm.

Ερώτηση 93 Μ 111

Η μοτοσυκλέτα σας έχει ελαστικά με αεροθαλάμους. Τότε:
1. Πρέπει να αντικαθιστάτε τους αεροθαλάμους μαζί με τα ελαστικά.
2. Πρέπει να αντικαθιστάτε τους αεροθαλάμους όταν αλλάζετε το πίσω λάστιχο.
3. Πρέπει να αντικαθιστάτε τους αεροθαλάμους κάθε 10.000 km.
4. Πρέπει να αντικαθιστάτε τους αεροθαλάμους κάθε 6 μήνες.

Ερώτηση 94 Μ 112

Ποια από τα ακόλουθα δεν θα σας κάνουν πιο ορατούς την ημέρα:
1. Η χρήση ενός ρούχου με ανακλαστήρες.
2. Το άναμμα των φώτων.
3. Ένα άσπρο κράνος.
4. Ένα μαύρο κράνος.

Ερώτηση 95 Μ 113

Οδηγείτε μια μοτοσυκλέτα με πολύ ζεστό καιρό. Τότε πρέπει:
1. Να χαλαρώσετε το λουρί του κράνους.
2. Να φοράτε απλά υποδήματα αντί μπότες.
3. Να συνεχίσετε να φοράτε προστατευτικά ρούχα.
4. Να οδηγείτε με τη ζελατίνα του κράνους ανοικτή τελείως.

Ερώτηση 96 Μ 114

Γιατί πρέπει να φοράτε ρούχα με ανακλαστήρες την ημέρα:
1. Σας κρατούν δροσερό, ενώ ο καιρός είναι ζεστός.
2. Βοηθούν τους άλλους οδηγούς να σας βλέπουν.
3. Περιορίζουν τους τραυματισμούς αν πέσετε.
4. Μειώνουν την πίεση του αέρα.

Ερώτηση 97 Μ 115

Ποια από τα παρακάτω, διευκολύνουν να γίνονται καλύτερα αντιληπτοί οι μοτοσυκλετιστές από τους άλλους χρήστες του δρόμου:
1. Τα μαύρα δερμάτινα ρούχα.
2. Το γκρίζο κράνος.
3. Η χρήση φώτων.

Ερώτηση 98 Μ 116

Ποια από τα παρακάτω, διευκολύνουν να γίνονται καλύτερα αντιληπτοί οι μοτοσυκλετιστές από τους άλλους χρήστες του δρόμου:
1. Τα μαύρα δερμάτινα ρούχα.
2. Το γκρίζο κράνος.
3. Τα ρούχα με ανακλαστήρες.

Ερώτηση 99 Μ 117

Ποια από τα παρακάτω, διευκολύνουν να γίνονται καλύτερα αντιληπτοί οι μοτοσυκλετιστές από τους άλλους χρήστες του δρόμου:
1. Τα μαύρα δερμάτινα ρούχα.
2. Το γκρίζο κράνος.
3. Το άσπρο κράνος.

Ερώτηση 100 Μ 118

Ποιοι τύποι προστατευτικών κατασκευών προστατεύουν καλύτερα:
1. Τουριστικού τύπου φαίρινγκ.
2. Σπορ φαίρινγκ.
3. Ανεμοθώρακας (παρ-μπριζ) επάνω στο τιμόνι.

Ερώτηση 101 Μ 119

Ποιοι τύποι προστατευτικών κατασκευών προστατεύουν καλύτερα:
1. Ανεμοθώρακας σταθερός.
2. Σπορ φαίρινγκ.
3. Ανεμοθώρακας (παρ-μπριζ) επάνω στο τιμόνι.

Ερώτηση 102 Μ 120

Το κράνος σας έχει μια μικρή ρωγμή. Πρέπει:
1. Να το επισκευάσει ένας οδηγός.
2. Να ζητήσετε από την αστυνομία να το ελέγξει.
3. Να οδηγείτε με χαμηλή ταχύτητα μόνο.
4. Να αλλάξετε το κράνος πριν οδηγήσετε ξανά.

Ερώτηση 103 Μ 121

Αν η ζελατίνα του κράνους σας είναι χαραγμένη άσχημα, τότε πρέπει:
1. Να την καθαρίσετε με πετρέλαιο.
2. Να την πλύνετε με σαπουνάδα.
3. Να την αντικαταστήσετε.
4. Να τη γυαλίσετε με ένα γυαλιστικό.

Ερώτηση 104 Μ 123

Το πλαϊνό στήριγμα (σταντ) της μοτοσυκλέτας σας δεν συμπτύχθηκε στη θέση του καλά και εσείς ξεκινάτε. Τι μπορεί να συμβεί:
1. Να προκαλέσει πρόβλημα στην οδήγηση.
2. Το στήριγμα να «συρθεί» στο έδαφος όταν στρίψετε και να ανατραπεί η μοτοσυκλέτα.
3. Να πιασθεί το πόδι σας.
4. Να αλλάξει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.

Ερώτηση 105 Μ 124

Οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα σας κάτω από πολύ καλές συνθήκες δρόμου και καιρού. Ο αποτελεσματικότερος τρόπος να ακινητοποιηθείτε με τα φρένα είναι:
1. Φρενάρετε και με τα δύο φρένα με έμφαση στο εμπρός.
2. Φρενάρετε με το πίσω φρένο και λίγο πριν σταματήσετε χρησιμοποιείτε το εμπρός.
3. Φρενάρετε εφαρμόζοντας ίση πίεση και στα δύο φρένα.
4. Φρενάρετε με τα δύο φρένα εμπρός και πίσω. Χρησιμοποιείτε πιο πολύ το πίσω.

Ερώτηση 106 Μ 127

Τι κάνετε για να μείνετε ζεστοί όταν οδηγείτε με πολύ κρύο:
1. Βάζετε πότε-πότε τα χέρια σας επάνω στο σωλήνα εξατμίσεως.
2. Σκύβετε πολύ επάνω στο δοχείο βενζίνης.
3. Φοράτε κατάλληλα ρούχα.
4. Οδηγείτε πολύ κοντά στα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Ερώτηση 107 Μ 128

Σε πολύ ζεστό καιρό η πίσσα στην επιφάνεια του δρόμου μπορεί να μαλακώνει. Ποια τμήματα της μοτοσυκλέτας σας επηρεάζονται περισσότερο:
1. Η εξάτμιση.
2. Η πρόσφυση των ελαστικών.
3. Η ανάρτηση.

Ερώτηση 108 Μ 129

Σε πολύ ζεστό καιρό η πίσσα στην επιφάνεια του δρόμου μπορεί να μαλακώνει. Ποια τμήματα της μοτοσυκλέτας σας επηρεάζονται περισσότερο:
1. Η εξάτμιση.
2. Η τροχοπέδηση.
3. Η ανάρτηση.

Ερώτηση 109 Μ 132

Τα φλας σας μπορεί να μην φαίνονται εξαιτίας του δυνατού ηλιακού φωτός. Πώς αντιδράτε:
1. Στρίβετε πολύ γρήγορα.
2. Πατάτε μερικές φορές το ποδόπληκτρο του πίσω φρένου, για να ανάψει το φως του φρεναρίσματος.
3. Χρησιμοποιείτε μαζί με τα φλας τα χέρια σας για να γνωστοποιήσετε την πρόθεσή σας να αλλάξετε κατεύθυνση.
4. Ανάβετε τα φλας νωρίτερα.

Ερώτηση 110 Μ 133

Τι πρέπει να κάνετε για να βλέπετε την νύκτα:
1. Δεν χρησιμοποιείτε γυαλιά ή ζελατίνα καθόλου.
2. Φοράτε μια σκουρόχρωμη ζελατίνα.
3. Διατηρείτε καθαρά τα γυαλιά και τη ζελατίνα σας.
4. Αφήνετε ένα κενό μεταξύ των γυαλιών σας ή της ζελατίνας.

Ερώτηση 111 Μ 134

Οδηγείτε τη νύκτα. Τι κάνετε για να διακρίνεσθε καλύτερα:
1. Φοράτε ρούχα με έντονο χρώμα.
2. Κινείσθε σαφώς στο αριστερό μέρος του δρόμου.
3. Καθαρίζετε τη μοτοσυκλέτα σας.
4. Φοράτε ρούχα με ανακλαστήρες.
5. Οδηγείτε με τα φώτα αναμμένα.

Ερώτηση 112 Μ 135

Δεν διαθέτετε κατάλληλο εξοπλισμό και οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα σας με βροχή και με κρύο. Τι μπορεί να συμβεί:
1. Μπορεί να χαλαρώσει το κράνος σας.
2. Ο χρόνος της αντιδράσεώς σας μειώνεται.
3. Μπορεί να γλιστρήσετε από τη σέλα.
4. Παγώνει η ζελατίνα σας.
5. Χάνετε την αυτοσυγκέντρωσή σας, την προσοχή σας.

Ερώτηση 113 Μ 136

Δεν πρέπει να οδηγείτε πίσω και πολύ κοντά σε ένα φορτηγό διότι:
1. Μειώνεται η ορατότητά σας εμπρός.
2. Οι οδηγοί πίσω σας δεν θα μπορούν να σας δουν.
3. Το ρεύμα αέρα του φορτηγού θα σας ρίξει.
4. Θα αναπνέετε τα καυσαέριά του.

Ερώτηση 114 Μ 138

Οδηγείτε σε κεντρικό δρόμο, ο οποίος διασταυρώνεται με πολλούς μικρότερους δρόμους. Γιατί οφείλετε να προσέχετε πολύ:
1. Οι οδηγοί επιβραδύνουν λίγο πριν στρίψουν.
2. Ο δρόμος που κινείσθε μπορεί να είναι ολισθηρός επειδή στρίβουν οχήματα.
3. Οι οδηγοί από πλευρικούς δρόμους πιθανόν να μην σας προσέξουν.
4. Ριπές ανέμου από τους πλευρικούς δρόμους μπορεί να σας ρίξουν.

Ερώτηση 115 Μ 139

Οδηγείτε σε επαρχιακό δρόμο. Στο οδόστρωμα κινούνται βοοειδή. Τι κάνετε:
1. Οδηγείτε κοντά τους.
2. Κορνάρετε.
3. Επιταχύνετε.
4. Επιβραδύνετε και σταματάτε αν χρειασθεί.

Ερώτηση 116 Μ 140

Το όχημα εμπρός οδηγείται από μαθητευόμενο οδηγό. Εσείς πρέπει να:
1. Κορνάρετε και προσπερνάτε.
2. Ανάβετε τα μεγάλα σας φώτα.
3. Οδηγείτε πίσω του και πολύ κοντά του.
4. Διατηρείτε την ψυχραιμία σας και την υπομονή σας.

Ερώτηση 117 Μ 141

Οδηγείτε πίσω από ένα μακρύ όχημα. Υπάρχει μικρός κυκλικός κόμβος εμπρός σας. Το προπορευόμενο όχημα ανάβει δεξί φλας αλλά παίρνει θέση αριστερά στο οδόστρωμα. Εσείς πρέπει να:
1. Να αναβοσβήσετε τα φώτα σας.
2. Να παραμείνετε πίσω του μέχρις ότου ολοκληρώσει τους ελιγμούς του.
3. Να προσπεράσετε από τα δεξιά του.
4. Κορνάρετε.

Ερώτηση 118 Μ 142

Δεν πρέπει να κινείσθε με το συμπλέκτη πατημένο περισσότερο από όσο είναι εντελώς απαραίτητο χρονικά γιατί:
1. Μειώνεται η πρόσφυση των ελαστικών σας.
2. Μειώνεται ο έλεγχος της μοτοσυκλέτας σας.
3. Αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμων.
4. Αυξάνεται η φθορά του κιβωτίου ταχυτήτων.

Ερώτηση 119 Μ 144

Ποιες μορφές δρόμου δεν δημιουργούν κινδύνους ολισθήσεως:
1. Η λειωμένη πίσσα.
2. Η στεγνή άσφαλτος.
3. Η λευκή διαγράμμιση.

Ερώτηση 120 Μ 145

Ποιοι είναι οι κυριότεροι λόγοι ολισθήσεως:
1. Η όρθια θέση στη στροφή.
2. Το υπερβολικό πλάγιασμα στη στροφή ή το απότομο φρενάρισμα ή απότομη αλλαγή κατευθύνσεως.
3. «Μαλακό» φρενάρισμα.

Ερώτηση 121 Μ 149

Επικρατεί πολύ κρύο και ο δρόμος δείχνει βρεγμένος. Δεν ακούγεται ο θόρυβος κυλίσεως. Τι κάνετε:
1. Επιβραδύνετε γιατί μπορεί να βρίσκεστε σε μαύρο πάγο.
2. Οδηγείτε αργά με τη μικρότερη σχέση που μπορείτε.
3. Συνεχίζετε να οδηγείτε με την ίδια ταχύτητα.

Ερώτηση 122 Μ 150

Πλησιάζετε ένα δρόμο με την επιφάνειά του καλυμμένη από ψιλό χαλίκι. Τι κάνετε:
1. Σταματάτε.
2. Επιβραδύνετε.
3. Επιταχύνετε.
4. Οδηγείτε κανονικά.

Ερώτηση 123 Μ 151

Πρέπει να ταξιδέψετε με ομίχλη. Ποια είναι τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να κάνετε:
1. Ελέγχετε τη λειτουργία των φώτων, τη μπαταρία και καθαρίζετε τη ζελατίνα του κράνους σας.
2. Παίρνετε ζεστό ρόφημα μαζί σας.
3. Εφοδιάζεσθε με καύσιμα.

Ερώτηση 124 Μ 152

Το καλύτερο μέρος να σταθμεύσετε τη μοτοσυκλέτα σας είναι:
1. Σταθερό, επίπεδο έδαφος.
2. Γρασίδι.
3. Μαλακό έδαφος.
4. Μαλακός ασφαλτοτάπητας.

Ερώτηση 125 Μ 153

Κατά τη συνηθισμένη οδήγηση στο δρόμο πρέπει να βρίσκεσθε:
1. Κοντά στο κέντρο του δρόμου.
2. Στο δεξί της λωρίδας σας.
3. Στο κέντρο της λωρίδας σας και λίγο δεξιά.
4. 30 cm μακριά από το πεζοδρόμιο.

Ερώτηση 126 Μ 154

Εισέρχεστε στην εθνική οδό από πλευρικό δρόμο. Τι πρέπει να κάνετε:
1. Να ανάψετε φλας.
2. Να οδηγείτε κοντά στην πλευρά της εθνικής οδού ψάχνοντας για κενό.
3. Να επιταχύνετε όσο πιο γρήγορα γίνεται και να οδηγείτε ευθεία εμπρός.
4. Να προσαρμόσετε την ταχύτητά σας σε αυτήν των οχημάτων της εθνικής οδού.

Ερώτηση 127 Μ 157

Πώς πρέπει να δείξετε με τα χέρια σας ότι θέλετε να στρίψετε αριστερά:
1. Κινείτε πάνω-κάτω τεντωμένο το δεξί σας χέρι.
2. Κινείτε πάνω-κάτω τεντωμένο το αριστερό σας χέρι.
3. Τεντώνετε σταθερά και πλάγια το αριστερό σας χέρι.
4. Τεντώνετε σταθερά το δεξί σας χέρι.

Ερώτηση 128 Μ 158

Αφού δείξατε με το αριστερό σας χέρι ότι στρίβετε αριστερά, γιατί πρέπει να το κατεβάσετε την ώρα που στρίβετε:
1. Γιατί οι άλλοι οδηγοί θα πιστέψουν ότι θα σταματήσετε στη γωνία
2. Γιατί θα χρειαστεί να πατήσετε το μοχλό του συμπλέκτη
3. Γιατί αλλιώς έχετε λιγότερη δυνατότητα ελέγχου της κατευθυντικότητας.
4. Γιατί μπορεί να χτυπήσετε έναν πεζό.

Ερώτηση 129 Μ 160

Ποια έγγραφα οφείλετε να έχετε μαζί σας όταν οδηγείτε τη μοτοσυκλέτα σας:
1. Ασφαλιστήριο, άδεια ικανότητας οδηγήσεως.
2. Σήμα τελών, άδεια κυκλοφορίας.
3. Άδεια ικανότητας οδηγήσεως, άδεια κυκλοφορίας, ασφαλιστήριο, σήμα τελών.

Ερώτηση 130 Μ 161

Είχατε ένα ατύχημα και ο συνεπιβάτης σας τραυματίσθηκε. Τι δεν πρέπει να κάνετε:
1. Να τον ξεντύσετε.
2. Να τον αφήσετε στην ίδια θέση που βρίσκεται.
3. Να τον κρατήσετε ζεστό.
4. Να βγάλετε το κράνος.

Ερώτηση 131 Μ 164

Κάθε φορτίο που φορτώνετε στη μοτοσυκλέτα πρέπει να:
1. Να καλύπτεται με πλαστική σακούλα.
2. Είναι όσο γίνεται πιο ελαφρύ.
3. Μεταφέρεται μόνο όταν είναι εντελώς απαραίτητο.
4. Δένεται ασφαλώς.

Ερώτηση 132 Μ 165

Όταν η μοτοσυκλέτα σας ταλαντεύεται ή κινείται σαν φίδι εσείς πρέπει να:
1. Να αυξήσετε την ταχύτητά σας.
2. Να φρενάρετε δυνατά και κρατάτε τα φρένα.
3. Να αφήσετε το τιμόνι και να την αφήσετε να επανέλθει μόνη της.
4. Κλείνετε προοδευτικά το γκάζι και μειώνετε ταχύτητα.

Ερώτηση 133 Μ 168

Οι συνεπιβάτες οφείλουν να:
1. Να φορούν ρούχα με αντανακλαστικά.
2. Να φορούν κράνος.
3. Να είναι ελαφρύτεροι από τον οδηγό.
4. Έχουν άδεια ικανότητας οδηγήσεως.

Ερώτηση 134 Μ 169

Όταν φορτώνετε τη μοτοσυκλέτα προσέχετε να:
1. Κρατάτε καλά τα πράγματα στα χέρια σας.
2. Φορτώνετε τα πράγματά σας όσο γίνεται πλησιέστερα στο κέντρο βάρους της.
3. Φορτώνετε τα πράγματά σας όσο γίνεται πιο πίσω από τον πίσω άξονα.

Ερώτηση 135 Μ 170

Όταν φορτώνετε τη μοτοσυκλέτα προσέχετε να:
1. Κρατάτε καλά τα πράγματά στα χέρια σας.
2. Μην υπερβαίνετε το όριο φορτώσεως που ορίζει ο κατασκευαστής.
3. Φορτώνετε τα πράγματά σας όσο γίνεται πιο πίσω από τον πίσω άξονα.

Ερώτηση 136 Μ 171

Ο συνεπιβάτης οφείλει να:
1. Να δείχνει με τα χέρια του την πρόθεση για αλλαγή κατευθύνσεως.
2. Να ελέγχει το δρόμο πίσω.
3. Να γέρνει μαζί με τον οδηγό στις στροφές.
4. Δίνει οδηγίες στον οδηγό.

Ερώτηση 137 Μ 172

Μπορείτε να πάρετε συνεπιβάτη στη μοτοσυκλέτα σας, εφόσον υπάρχουν:
1. Μόνο αν ο συνεπιβάτης είναι ελαφρύτερος από τον οδηγό.
2. Κινητήρας μεγαλύτερος από 250 cc.
3. Σέλα κατάλληλη για δύο άτομα και υποπόδια για τον συνεπιβάτη και πρόβλεψη στην άδεια κυκλοφορίας.

Ερώτηση 138 Μ 7

Μια δίκυκλη μοτοσυκλέτα που έχει κινητήρα 120 cc, κινείται σε οδό ταχείας κυκλοφορίας. Ποιο είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας με το οποίο μπορεί να κινείται:
1. 90 km/h.
2. 80 km/h.
3. 110 km/h.

Ερώτηση 139 Μ 31

Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας μιας δίκυκλης μοτοσυκλέτας με κινητήρα πάνω από 125 cc, όταν κινείται σε αυτοκινητόδρομο, είναι:
1. 130 km/h.
2. 75 km/h.
3. 60 km/h.

Ερώτηση 140 Μ 55

Μία δίκυκλη μοτοσυκλέτα που έχει κινητήρα 80 cc κινείται σε αυτοκινητόδρομο. Ποιο είναι το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας με το οποίο μπορεί να κινείται:
1. 100 km/h.
2. 80 km/h.
3. 45 km/h.