Πρόοδος
--:--
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar
Progress bar

Χειρονομίες αφής

Ερώτηση 1 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 10

Σε αυτοτελές όχημα με αερόφρενα, ο χρόνος πληρώσεως των αεροφυλακίων δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από:
1. Τρία (3) λεπτά για αύξηση της πιέσεως από το 0 στο 65% της μέγιστης πιέσεως.
2. Δεν υπάρχει όριο, αρκεί να γεμίσουν τα αεροφυλάκια.
3. Δέκα (10) λεπτά για αύξηση της πιέσεως από το 0 στο 65% της μέγιστης πιέσεως.

Ερώτηση 2 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 14

Ποια είναι η λειτουργία του πρωτεύοντα άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:
1. Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.
2. Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων, μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.
3. Λαμβάνει την κίνηση από τον κεντρικό άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.

Ερώτηση 3 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 16

Σε στροφόμετρο λεωφορείου, που υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα, σε ποια κλίμακα πρέπει να είναι ο δείκτης, για να έχετε καλή απόδοση του κινητήρα και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου:
1. Στην κίτρινη.
2. Στην πράσινη.
3. Στην κόκκινη.

Ερώτηση 4 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 17

Στο στροφόμετρο ορισμένων λεωφορείων υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα. Σε ποια κλίμακα είναι ο δείκτης όταν έχετε υπερβολική κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με την αποδιδόμενη ισχύ του κινητήρα:
1. Στην κίτρινη.
2. Στην πράσινη.
3. Στην κόκκινη.

Ερώτηση 5 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 18

Ποια είναι η λειτουργία του βοηθητικού άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:
1. Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.
2. Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.
3. Λαμβάνει την κίνηση από τον πρωτεύοντα άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.

Ερώτηση 6 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 21

Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ΑΒS):
1. Αποτρέπει το μπλοκάρισμα του διαφορικού στις στροφές.
2. Αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών κατά την επιτάχυνση.
3. Αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών, όταν φρενάρετε (σε βρεγμένο δρόμο).

Ερώτηση 7 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 26

Σε ποιες περιοχές κυμαίνεται η μικρότερη επιτρεπόμενη πίεση πεπιεσμένου αέρα σε ένα πνευματικό σύστημα φρένων:
1. Περίπου 5-6 bar.
2. Περίπου 9-10 bar.
3. Περίπου 14-15 bar.

Ερώτηση 8 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 27

Σε ένα σύστημα αναρτήσεως με αέρα τι χρησιμεύει το κύκλωμα υψηλής πιέσεως:
1. Παρέχει πρόσθετο αέρα και αυξάνει την πίεση στις αερόσουστες, όταν το αυτοκίνητο φορτώνεται, για να διατηρείται πάντα στο ίδιο επίπεδο.
2. Διατηρεί πάντα σταθερή την πίεση στις αερόσουστες.
3. Παρέχει αέρα στους σερβομηχανισμούς του οχήματος.

Ερώτηση 9 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 30

Το μονοξείδιο του άνθρακα (CΟ) είναι ρύπος, που περιέχεται κυρίως στα προϊόντα καύσεως ενός:
1. Πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.
2. Βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
3. Ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.

Ερώτηση 10 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 32

Σε ένα πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων:
1. Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα.
2. Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα, εκτός από την πρώτη.
3. Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα, εκτός από την όπισθεν.

Ερώτηση 11 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 33

Πώς μεταδίδουν τα έμβολα την πίεση, που δημιουργείται από την έκρηξη του μείγματος, στο στροφαλοφόρο άξονα:
1. Με τον εκκεντροφόρο άξονα.
2. Με τα ωστήρια των βαλβίδων.
3. Με τη βοήθεια των διωστήρων (μπιέλες).

Ερώτηση 12 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 34

Ο προορισμός του διωστήρα (μπιέλας) είναι:
1. Να μεταφέρει την κινητική ενέργεια του εμβόλου στο στροφαλοφόρο άξονα.
2. Να συνδέει το έμβολο με τον εκκεντροφόρο άξονα.
3. Να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.

Ερώτηση 13 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 35

Στο ελαστικό 175/70 R 15 87T το μέγεθος 15 δηλώνει:
1. Την εξωτερική διάμετρο του ελαστικού σε ίντσες.
2. Τη διάμετρο της ζάντας σε ίντσες.
3. Το ύψος του πέλματος του ελαστικού σε ίντσες.

Ερώτηση 14 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 36

Το διοξείδιο του θείου (SO2) είναι ρύπος που περιέχεται στα προϊόντα καύσεως ενός:
1. Βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
2. Πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.
3. Υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου.

Ερώτηση 15 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 37

Τι αναρροφά ένας τετράχρονος πετρελαιοκινητήρας κατά το χρόνο της εισαγωγής:
1. Μείγμα πετρελαίου και αέρα.
2. Μόνο πετρέλαιο.
3. Μόνο αέρα.

Ερώτηση 16 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 38

Ποιος είναι ο προορισμός του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως για διάταξη με τον κινητήρα μπροστά και τους κινητήριους τροχούς πίσω:
1. Να μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
2. Να μεταφέρει την κίνηση από το διαφορικό στο κιβώτιο ταχυτήτων.
3. Να μεταδίδει τη ροπή στρέψεως από το κιβώτιο ταχυτήτων στους κινητήριους τροχούς.

Ερώτηση 17 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 40

Ο οξειδωτικός καταλύτης στα λεωφορεία:
1. Διευκολύνει την εξαγωγή των καυσαερίων.
2. Μειώνει τους ρύπους που εκπέμπονται από την εξάτμιση.
3. Αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα.

Ερώτηση 18 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 41

Τα ελατήρια συμπιέσεως του εμβόλου έχουν προορισμό:
1. Να μην αφήνουν τη διαφυγή των αερίων καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.
2. Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φτάνει στο θάλαμο καύσεως.
3. Να λιπαίνουν τις επιφάνειες εμβόλου - κυλίνδρου.

Ερώτηση 19 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 43

Το σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα) χρησιμοποιείται στα λεωφορεία διότι:
1. Είναι πιο άνετη η οδήγηση του οχήματος.
2. Το υδραυλικό σύστημα πεδήσεως δεν επαρκεί για την επιβράδυνση του οχήματος.
3. Η εξωτερική φθορά στο δίκτυο σωληνώσεων και στους λοιπούς μηχανισμούς των αεροφρένων είναι σπάνια.

Ερώτηση 20 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 45

Σε έναν τετράχρονο πετρελαιοκινητήρα, όταν ο στροφαλοφόρος άξονας κάνει δύο στροφές, πόσες στροφές κάνει ο εκκεντροφόρος:
1. Μία στροφή.
2. Δύο στροφές.
3. Τέσσερις στροφές.

Ερώτηση 21 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 46

Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως παίρνει κίνηση:
1. Από το στροφαλοφόρο άξονα με τη βοήθεια ιμάντα.
2. Από τον εκκεντροφόρο άξονα με ειδικά γρανάζια.
3. Από τον εκκεντροφόρο άξονα με τη βοήθεια ιμάντα.

Ερώτηση 22 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 47

Η λίπανση των τριβομένων επιφανειών των κινητήρων των σημερινών αυτοκινήτων γίνεται:
1. Με ψεκασμό των λαδιών.
2. Με αναγκαστική κυκλοφορία του λαδιού.
3. Με μικτό σύστημα.

Ερώτηση 23 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 48

Το υδραυλικό σύστημα διευθύνσεως χρησιμοποιείται στα λεωφορεία με σκοπό:
1. Να ελαττώσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.
2. Να αυξήσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.
3. Να αυξήσει την πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο.

Ερώτηση 24 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 50

Ο αεροσυμπιεστής:
1. Αναρροφά τον αέρα, τον συμπιέζει και τον εισάγει στα αεροφυλάκια.
2. Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα αναρτήσεως.
3. Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα ψύξεως.

Ερώτηση 25 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 52

Το σερβόφρενο με πεπιεσμένο αέρα έχει εφαρμογή:
1. Σε μηχανικό σύστημα πεδήσεως.
2. Σε υδραυλικό-πνευματικό σύστημα πεδήσεως.
3. Σε ηλεκτρικό σύστημα πεδήσεως.

Ερώτηση 26 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 53

Τα ελατήρια του λαδιού έχουν προορισμό:
1. Να λιπαίνουν το διανομέα.
2. Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φθάνει στο θάλαμο καύσεως.
3. Να μην αφήνουν να διαφεύγουν τα αέρια της καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.

Ερώτηση 27 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 54

Οι αποσβεστήρες κραδασμών (αμορτισέρ) είναι μηχανισμοί που:
1. Καθιστούν σταθερή την οδήγηση του αυτοκινήτου.
2. Ελέγχουν και αποσβένουν γρήγορα τις ταλαντώσεις των ελατηρίων όταν οι τροχοί συναντούν ανωμαλία στο δρόμο.
3. Συνδέουν το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τα ελαστικά.

Ερώτηση 28 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 57

Ο αυτόματος ρυθμιστής πιέσεως (ΑΡΠ) είναι ένας μηχανισμός του συστήματος πεδήσεως, ο οποίος:
1. Ρυθμίζει αυτόματα την πίεση στους κυλίνδρους πεδήσεως ανάλογα με τη φόρτιση του οχήματος.
2. Παράγει τον απαιτούμενο πεπιεσμένο αέρα.
3. Διανέμει τον αέρα σε περισσότερα του ενός κυκλώματα.

Ερώτηση 29 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 58

Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως του κινητήρα:
1. Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον άνω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με φυσική ροή στα υδροχιτώνια του κινητήρα.
2. Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον κάτω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με πίεση στα υδροχιτώνια του κινητήρα.
3. Με τη βοήθεια του θερμοστάτη αναρροφά το ψυκτικό υγρό και το αποστέλλει στα υδροχιτώνια.

Ερώτηση 30 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 62

Σε τι αποβλέπει η χρήση του μηχανόφρενου (κλαπέτου):
1. Στην οικονομία καυσίμων.
2. Στο να περιορίζεται η χρήση του ποδόφρενου κατά την κίνηση του οχήματος σε κατωφέρεια.
3. Στην ανακούφιση του κινητήρα.

Ερώτηση 31 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 63

Σε ένα λεωφορείο εφοδιασμένο με σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα), πού κυρίως πρέπει να στρέφεται η προσοχή του οδηγού:
1. Στον τρόπο με τον οποίο ενεργούν τα φρένα.
2. Στην ένδειξη των μανομέτρων που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων.
3. Στον τρόπο με τον οποίο, κατά το πάτημα, υποχωρεί ο ποδομοχλός των φρένων.

Ερώτηση 32 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 64

Ποια από τα πιο κάτω εξαρτήματα παίρνουν κίνηση από τον εκκεντροφόρο άξονα:
1. Ο στροφαλοφόρος άξονας.
2. Ο ανεμιστήρας.
3. Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.

Ερώτηση 33 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 65

Ποια είναι η κανονική κυκλοφορία του νερού στο σύστημα ψύξεως:
1. Ψυγείο-υδροχιτώνια-υδραντλία-θερμοστάτης-ψυγείο.
2. Ψυγείο-θερμοστάτης-υδροχιτώνια-υδραντλία-ψυγείο.
3. Ψυγείο-υδραντλία-υδροχιτώνια-θερμοστάτης-ψυγείο.

Ερώτηση 34 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 66

Πόσα είναι κατ' ελάχιστον τα εσωτερικά κυκλώματα φωτισμού ενός λεωφορείου:
1. Ένα (1).
2. Δύο (2).
3. Τρία (3).

Ερώτηση 35 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 67

Τι δείχνει το μανόμετρο του λαδιού που είναι τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων του λεωφορείου:
1. Tην πίεση του λαδιού των υδραυλικών φρένων.
2. Την πίεση του λαδιού του κινητήρα.
3. Την ποσότητα του λαδιού στο κάρτερ.

Ερώτηση 36 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 68

Πόσους κατ' ελάχιστον εξωτερικούς καθρέπτες οπισθοσκοπήσεως πρέπει να φέρει ένα λεωφορείο:
1. Δύο (2).
2. Τρεις (3).
3. Τέσσερις (4).

Ερώτηση 37 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 69

Ποια είναι η βασική λειτουργία του διαφορικού:
1. Να διαφοροποιεί τις στροφές του ενός κινητήριου τροχού από τον άλλο.
2. Να αυξάνει τον αριθμό των στροφών των κινητηρίων τροχών σε σχέση με αυτές του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως.
3. Να αλλάξει τη φορά κινήσεως κατά 40 μοίρες.

Ερώτηση 38 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 70

Ο διακόπτης κινδύνου, με τον οποίο είναι εφοδιασμένο κάθε λεωφορείο, που προορίζεται για να περιορίσει τον κίνδυνο πυρκαϊάς, όταν το όχημα είναι σε στάση, διακόπτει:
1. Την παροχή του καυσίμου.
2. Το κύκλωμα του εσωτερικού φωτισμού κινδύνου.
3. Το κύκλωμα κεντρικού ηλεκτρονικού κλειδώματος θυρών.

Ερώτηση 39 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 73

Γιατί, όταν πιέζετε το γκάζι, αυξάνεται η ισχύς που παράγεται από έναν κινητήρα Diesel:
1. Γιατί ανοίγει περισσότερο η βαλβίδα εισαγωγής.
2. Γιατί φθάνει περισσότερη ποσότητα πετρελαίου στους εγχυτήρες καυσίμου.
3. Γιατί φθάνει στα μπουζί ρεύμα μεγαλύτερης εντάσεως.

Ερώτηση 40 ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ 78

Ποια είναι η λειτουργία του σιγαστήρα της εξατμίσεως:
1. Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να μειωθεί ο θόρυβος.
2. Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.
3. Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να ζεστάνει τον εσωτερικό χώρο του οχήματος.