Πρόοδος
--:--
>Progress bar

Χειρονομίες αφής

Ερώτηση 1

Ιδιωτικής χρήσης μπορεί να είναι ένα λεωφορείο που ανήκει:
1. Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και δρομολογείται στη γραμμή Σύνταγμα-Αεροδρόμιο.
2. Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και δρομολογείται στη γραμμή Βούλγαρη-Σιαθμό ΚΤΕΑ.
3. Σε ένα ξενοδοχείο και μεταφέρει δωρεάν τους ενοίκους από το λιμάνι.

Ερώτηση 2

Τα περισσότερα λεωφορεία είναι:
1. Πετρελαιοκίνητα.
2. Βενζινοκίνητα.
3. Ηλεκτροκίνητα.

Ερώτηση 3

Ο έλεγχος της στάθμης των λαδιών πρέπει να γίνεται όταν:
1. Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας δεν λειτουργεί.
2. Το λεωφορείο είναι σε στάση και ο κινητήρας είναι σε λειτουργία.
3. Το λεωφορείο είναι σε κίνηση και ο κινητήρας σε λειτουργία.

Ερώτηση 4

Ο συμπλέκτης «ξηράς τριβή«» συνεργάζεται με:
1. Υδροπνευματικό σασμάν.
2. Αυτόματο σασμάν.
3. Μηχανικό σασμάν.

Ερώτηση 5

Για να διαπιστωθεί η καλή και ομαλή λειτουργία του συμπλέκτη «ξηράς τριβής»;
1. Μπορείτε να προβείτε σε έλεγχο αποσύμπλεξης και ολίσθησης.
2. Πρέπει να απευθυνθείτε άμεσα σε συνεργείο.
3. Μπορείτε να προβείτε σε έλεγχο τριβής.

Ερώτηση 6

Το ηλεκτρονικό σύστημα ρύθμισης και αντιμετώπισης της ολίσθησης των κινητηρίων τροχών (ΑSR) υποκαθιστά:
1. Τον αναστολέα διαφορικού.
2. Το ΑBS.
3. Τους μειωτήρες κινητηρίων αξόνων.

Ερώτηση 7

Η μέγιστη ταχύτητα σχεδιασμού των ελαστικών λεωφορείου είναι τα:
1. 110 km/h.
2. 120 km/h.
3. 130 km/h.

Ερώτηση 8

Η καμπύλη ροπής παρέχει τη σχέση μεταξύ:
1. Της ροπής στρέψης ίου κινητήρα και ίων στροφών.
2. Της ισχύος του κινητήρα και των στροφών.
3. Της ειδικής κατανάλωσης του κινητήρα και των στροφών.

Ερώτηση 9

Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑΒS «μετρούν»:
1. Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.
2. Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών.
3. Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών.

Ερώτηση 10

Όταν ενεργοποιείται το ΑΒS, ο οδηγός πρέπει:
1. Να απομακρύνει άμεσα το πόδι του από τον ποδομοχλό πέδησης.
2. Να εξακολουθήσει να ασκεί κανονική πίεση στον ποδομοχλό πέδησης.
3. Να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στον ποδομοχλό πέδησης.

Ερώτηση 11

Το σύστημα ΑLB είναι:
1. Αυτόματος ρυθμιστής θερμοκρασίας.
2. Αυτόματος ρυθμιστής πίεσης.
3. Χειροκίνητος ρυθμιστής θερμοκρασίας.

Ερώτηση 12

Το σύστημα ΑLB είναι μία ρυθμιστική βαλβίδα της δύναμης πέδησης σε συνάρτηση με:
1. Το φορτίο.
2. Το συντελεστή πρόσφυσης.
3. Την ταχύτητα.

Ερώτηση 13

Ο περιοριστής ταχύτητας έχει ως σκοπό να περιορίσει την ταχύτητα του λεωφορείου:
1. Ανάλογα με τα όρια ταχύτητας κάθε οδού.
2. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκην.
3. Κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.

Ερώτηση 14

Ο τύπος επιβραδυντή που παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης είναι:
1. Το μηχανόφρενο.
2. Ο υδραυλικός.
3. Ο ηλεκτρομαγνητικός.

Ερώτηση 15

Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:
1. Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης.
2. Ανάβουν τα φώτα πέδησης.
3. Απενεργοποιείται αυτόματα το ΑΒ5.

Ερώτηση 16

Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, μπορεί να είναι:
1. Η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος.
2. Η ισχύς και η απόδοση.
3. Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο.

Ερώτηση 17

Η ενέργεια που έχουν τα οχήματα κατά την κίνηση τους προέρχεται από τον κινητήρα και μετατρέπεται τελικά σε:
1. Αιολική ενέργεια.
2. Ατμοσφαιρικούς ρύπους.
3. θερμότητα.

Ερώτηση 18

Σε κίνηση σε κατωφέρεια, η δύναμη της βαρύτητας συμβάλλει στη:
1. Μείωση της ταχύτητας κίνησης του οχήματος.
2. Αύξηση της απαιτούμενης δύναμης πέδησης για έλεγχο του οχήματος.
3. Μείωση της απόστασης ακινητοποίησης.

Ερώτηση 19

«Υπερφόρτωση ενός οχήματος» σημαίνει ότι έχει γίνει υπέρβαση:
1. Του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους.
2. Της φέρουσας ικανότητας του άξονα.
3. Του μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου.

Ερώτηση 20

Για τον πλήρη έλεγχο του οχήματος, η ελκτική δύναμη σε σχέση με την στατική τριβή πρέπει να είναι:
1. Μικρότερη.
2. Ίση.
3. Μεγαλύτερη.

Ερώτηση 21

Η δύναμη έλξης είναι πιθανότερο να υπερβεί την στατική τριβή:
1. Σε ανωφέρεια.
2. Σε κατωφέρεια.
3. Σε στροφή.

Ερώτηση 22

Όταν η ακτίνα της τροχιάς ενός σώματος διπλασιάζεται, το μέτρο της κεντρομόλου δύναμης:
1. Υποδιπλασιάζεται.
2. Διπλασιάζεται.
3. Τετραπλασιάζεται.

Ερώτηση 23

Η ευστάθεια ενός οχήματος είναι μεγαλύτερη όταν:
1. Το κέντρο βάρους είναι ψηλά.
2. Η κατανομή του βάρους επί των αξόνων είναι ομοιόμορφη.
3. Το βάρος του οχήματος συγκεντρώνεται σε έναν άξονα.

Ερώτηση 24

Όταν η ταχύτητα κίνησης ενός οχήματος διπλασιάζεται, η αεροδυναμική αντίσταση:
1. Υποδιπλασιάζεται.
2. Διπλασιάζεται.
3. Τετραπλασιάζεται.

Ερώτηση 25

Λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης προκλήθηκε καθυστέρηση στο δρομολόγιο ενός λεωφορείου. Ο οδηγός για να φτάσει στον προορισμό του πρέπει να:
1. Αυξήσει την ταχύτητα κίνησης.
2. Μειώσει την ταχύτητα κίνησης.
3. Μην μεταβάλει την ταχύτητα κίνησης.

Ερώτηση 26

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, ο ανεφοδιασμός πρέπει να αποφεύγεται. Αν είναι απολύτως αναγκαίος, οι επιβάτες πρέπει να βρίσκονται:
1. Εκτός του οχήματος.
2. Εκτός του οχήματος και γύρω από αυτό.
3. Εντός του οχήματος.

Ερώτηση 27

Τα 60 km/h είναι το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας:
1. Λεωφορείων μεταφοράς μαθητών στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
2. Αρθρωτών λεωφορείων εντός πόλης.
3. Λεωφορείων με ελαφρό ρυμουλκούμενο (αποσκευοφόρο).

Ερώτηση 28

Στις λεωφορειολωρίδες, η είσοδος δικύκλων:
1. Απαγορεύεται πάντα.
2. Επιτρέπεται πάντα.
3. Επιτρέπεται ή απαγορεύεται κατά περίπτωση.

Ερώτηση 29

Σε έκτακτες καταστάσεις κατά τη μεταφορά μαθητών, είναι ασφαλέστερο να:
1. Παραμένουν πάντοτε εντός του οχήματος.
2. Απομακρύνονται πάντοτε από το όχημα.
3. Απομακρύνονται από το όχημα μόνο στην περίπτωση άμεσου κινδύνου (π.χ. πυρκαγιά).

Ερώτηση 30

Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα:
1. Τουλάχιστον 45 λεπτών.
2. Το πολύ 45 λεπιών.
3. Τουλάχιστον 35 λεπτών.

Ερώτηση 31

Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον:
1. 4,5 ωρών.
2. 45 λεπτών.
3. 45 ωρών.

Ερώτηση 32

Ο οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο. Η ξεκούραση του διακόπτεται 1 φορά. Η διάρκεια της διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει:
1. Τη 1 ώρα.
2. Τα 15 λέπια.
3. Τα 30 λεπτά.

Ερώτηση 33

Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, η παρουσία του εντός του οχήματος είναι υποχρεωτική:
1. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
2. Μετά το πέρας της 1ης ώρας της διαδρομής.
3. Μετά τα πρώτα 150 km της διαδρομής.

Ερώτηση 34

Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο τα λεωφορεία που:
1. Έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών.
2. Κυκλοφορούν και σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
3. Που ανήκουν στο στρατό.

Ερώτηση 35

Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει ψηφιακά στοιχεία σχετικά με:
1. Τον οδηγό μόνο.
2. Το όχημα μόνο.
3. Τον οδηγό και το όχημα.

Ερώτηση 36

Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει:
1. Τη συσκευή του ταχογράφου.
2. Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες.
3. Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή.

Ερώτηση 37

Οι βασικές θέσεις ενός ψηφιακού ταχογράφου είναι:
1. Διαθεσιμότητα, διάλειμμα ή ανάπαυση, άλλες εργασίες, οδήγηση.
2. Διαθεσιμότητα, αναμονή, οδήγηση, διάλειμμα.
3. Διάλειμμα, ανάπαυση, οδήγηση του οδηγού, οδήγηση 2ου οδηγού.

Ερώτηση 38

Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
1. «2ος οδηγός».
2. «Διαθεσιμότητα».
3. «Άλλες εργασίες».

Ερώτηση 39

Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί αλλά βοηθά στην πλοήγηση καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση:
1. «2ος οδηγός».
2. «Διαθεσιμότητα».
3. «Άλλες εργασίες»

Ερώτηση 40

Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
1. Πριν από κάθε διαδρομή.
2. Κάθε χρόνο.
3. Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών.

Ερώτηση 41

Τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης απαγορεύεται να εκτελούν:
1. Συγκοινωνία.
2. Μεταφορά λουομένων.
3. Μεταφορά μαθητών.

Ερώτηση 42

Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει:
1. Εφεδρικό ταχογράφο.
2. Σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους).
3. Κιβώτιο πρώτων βοηθειών.

Ερώτηση 43

Εν γένει, όλοι οι επιβάτες λεωφορείων εξοπλισμένων με ζώνες ασφαλείας οφείλουν να τις χρησιμοποιούν. Εξαιρούνται όσοι είναι κάτω των:
1. 3 ετών.
2. 8 ετών.
3. 10 ετών.

Ερώτηση 44

Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε:
1. Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.
2. Μικρότερη ευστάθεια οχήματος.
3. Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης.

Ερώτηση 45

Στην περίπτωση που συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών έχει συνάψει με την εργοδοσία συλλογική σύμβαση εργασίας με ευνοϊκότερους όρους απασχόλησης από αυτούς της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τότε:
1. Υπερισχύουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί.
2. Υπερισχύουν οι διατάξεις της συλλογικής σύμβασης εργασίας.
3. Αρμόδιο να κρίνει τις διατάξεις που υπερισχύουν είναι το διαιτητικό δικαστήριο.

Ερώτηση 46

Μετανάστευση είναι η μετακίνηση μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων πληθυσμού με στόχο:
1. Την εγκατάσταση τους σε άλλο μέρος.
2. Την εγκληματικότητα.
3. Τον τουρισμό.

Ερώτηση 47

Η εξασφάλιση καταλύματος για την απόκρυψη λαθρομετανάστη:
1. Τιμωρείται από τη χώρα προορισμού του.
2. Επιβραβεύεται από τη χώρα προέλευσης του.
3. Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις.

Ερώτηση 48

Η συνθήκη Σένγκεν είναι μία διακρατική συμφωνία που έχει ως στόχο τη θέσπιση κοινού πλαισίου για:
1. Τη διακίνηση πολιτών μεταξύ των κρατών-μελών.
2. Την εναρμόνιση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών.
3. Τις επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία.

Ερώτηση 49

Η εργονομία ασχολείται με:
1. Τη νομοθεσία που διέπει τις μεταφορές προσώπων και αγαθών.
2. Το εργατικό δίκαιο.
3. Τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας.

Ερώτηση 50

Ο βασικός ρόλος του προσκέφαλου της θέσης του οδηγού είναι:
1. Η άνεση.
2. Η ασφάλεια.
3. Η αύξηση της αποδοτικότητας.

Ερώτηση 51

Σε διεθνές επίπεδο, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και IX επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι:
1. Νωτομετωπικές.
2. Μετωπικές.
3. Πλαγιομετωπικές.

Ερώτηση 52

Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
1. Του ρίξετε παγωμένο νερό.
2. Το ανασηκώσετε.
3. Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο.

Ερώτηση 53

Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει:
1. Οπωσδήποτε να σταματήσετε.
2. Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας.
3. Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία.

Ερώτηση 54

Κάποιος μπορεί να πάθει ηλεκτροπληξία όταν βρίσκεται πολύ κοντά σε:
1. Υψηλές θερμοκρασίες (π. χ. πυρκαγιά).
2. Υψηλές τάσεις.
3. Χαμηλά ηλεκτρικά πεδία.

Ερώτηση 55

Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες που έχουν έρθει σε επαφή με το ηλεκτρικό ρεύμα:
1. Δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να επιχειρήσετε τόν απεγκλωβισμό τους.
2. Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι καλός αγωγός του ρεύματος.
3. Μπορείτε να επιχειρήσετε απεγκλωβισμό μόνο αν διαθέτετε αντικείμενο που είναι κακός αγωγός του ρεύματος.

Ερώτηση 56

Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών είναι:
1. 1/2 λίτρο.
2. 1 λίτρο.
3. 2 λίτρα.

Ερώτηση 57

Η κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί στον οδηγό:
1. Αύξηση του χρόνου αντίδρασης.
2. Μείωση του χρόνου αντίδρασης.
3. Διεύρυνση του οπτικού πεδίου.

Ερώτηση 58

Η αύξηση του χρόνου αντίδρασης του οδηγού ωθεί:
1. Στη βελτίωση των αντανακλαστικών του.
2. Στη λήψη βεβιασμένων αποφάσεων.
3. Στο σχεδιασμό των επόμενων ενεργειών του.

Ερώτηση 59

Γενικά, οι πιο επικίνδυνες ώρες για εμφάνιση του φαινομένου της κόπωσης του οδηγού είναι οι:
1. Απογευματινές.
2. Μεσημβρινές.
3. Πρώτες πρωινές.

Ερώτηση 60

Για την εκτέλεση διεθνών μεταφορών επιβατών με πούλμαν και λεωφορεία, κάθε μεταφορέας πρέπει να διαθέτει ειδική κοινοτική άδεια. Η άδεια αυτή πρέπει να ανανεώνεται κάθε:
1. 5 χρόνια.
2. 15 χρόνια.
3. 5 χρόνια μετά το 65ο έτος ηλικίας.