Ερώτηση 1 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 1
Μετανάστευση είναι η μετακίνηση μεμονωμένων ατόμων ή ομάδων πληθυσμού με στόχο: |
|
---|---|
1. | Την εγκατάσταση τους σε άλλο μέρος. |
2. | Την εγκληματικότητα. |
3. | Τον τουρισμό. |
Ερώτηση 2 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 2
Η λαθρομετανάστευση είναι μορφή μετανάστευσης, η οποία ενέχει το στοιχείο του «παρανόμου», σε σχέση με: |
|
---|---|
1. | Τις χώρες προέλευσης. |
2. | Τις χώρες προορισμού. |
3. | Το παρελθόν των μεταναστών στις χώρες τους. |
Ερώτηση 3 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 3
Ο όρος «λαθρομετανάστη» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που: |
|
---|---|
1. | Εισέρχονται στη χώρα χωρίς νόμιμο ταξιδιωτικό έγγραφο. |
2. | Εργάζονται χωρίς ασφάλιση. |
3. | Είναι ανεπιθύμητοι στη χώρα τούς. |
Ερώτηση 4 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 4
Ο όρος «λαθρομετανάστης» περιλαμβάνει τις περιπτώσεις αλλοδαπών που: |
|
---|---|
1. | Εισήλθαν νόμιμα στη χώρα, αλλά έπαψε η νομιμότητα της παραμονής τους. |
2. | Εργάζονται χωρίς ασφάλιση. |
3. | Εξέρχονται από τη χώρα αφού έπαψε η νομιμότητα της παραμονής τους. |
Ερώτηση 5 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 5
Η δωρεάν διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας: |
|
---|---|
1. | Αποτελεί αδίκημα. |
2. | Δεν αποτελεί αδίκημα. |
3. | Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις. |
Ερώτηση 6 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 6
Η διευκόλυνση της μεταφοράς και προώθησης λαθρομετανάστη στο εσωτερικό της χώρας με σκοπό το παράνομο κέρδος επισύρει για τον οδηγό: |
|
---|---|
1. | Απέλαση. |
2. | Ποινικές και διοικητικές κυρώσεις. |
3. | Διοικητικές μόνο κυρώσεις. |
Ερώτηση 7 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 7
Η εξασφάλιση καταλύματος για την απόκρυψη λαθρομετανάστη: |
|
---|---|
1. | Τιμωρείται από τη χώρα προορισμού του. |
2. | Επιβραβεύεται από τη χώρα προέλευσης του. |
3. | Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις. |
Ερώτηση 8 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8
Η παρεμπόδιση των Αστυνομικών Αρχών για εντοπισμό, σύλληψη και απέλαση των λαθρομεταναστών: |
|
---|---|
1. | Επιβραβεύεται από φιλανθρωπικές οργανώσεις. |
2. | Δεν αποτελεί αδίκημα. |
3. | Αποτελεί αδίκημα. |
Ερώτηση 9 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
Σε περίπτωση που λαθρομετανάστης χάσει τη ζωή του κατά την είσοδο του στη χώρα, ο μεταφορέας: |
|
---|---|
1. | Απαλλάσσεται. |
2. | Έχει διοικητικές μόνο κυρώσεις. |
3. | Τιμωρείται μέχρι και με ισόβια κάθειρξη. |
Ερώτηση 10 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 10
Η διευκόλυνση εισόδου στη χώρα λαθρομεταναστών επισύρει στον οδηγό: |
|
---|---|
1. | Μόνο χρηματικό πρόστιμο. |
2. | Υποχρεωτική αργία από την εργασία του. |
3. | Ποινή φυλάκισης από 1 έως 5 έτη για κάθε μεταφερόμενο πρόσωπο. |
Ερώτηση 11 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 11
Παρεπόμενη ποινή της μεταφοράς λαθρομεταναστών είναι: |
|
---|---|
1. | Η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 90 ημερών. |
2. | Η ακινητοποίηση του οχήματος για διάστημα τουλάχιστον 30 ημερών. |
3. | Η δήμευση του οχήματος. |
Ερώτηση 12 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 12
Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι: |
|
---|---|
1. | Η ιθαγένεια. |
2. | Το όνομα πατρός. |
3. | Ο αριθμός του χρησιμοποιούμενου ταξιδιωτικού εγγράφου. |
Ερώτηση 13 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 13
Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι: |
|
---|---|
1. | Η διεύθυνση κατοικίας. |
2. | Η ημερομηνία γέννησης. |
3. | Το σημείο διάβασης των συνόρων. |
Ερώτηση 14 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 14
Μεταξύ των απαιτούμενων πληροφοριακών στοιχείων των επιβατών, που πρέπει να μεταβιβάζουν οι μεταφορείς στις Αρμόδιες Αρχές, δεν είναι: |
|
---|---|
1. | Το πλήρες ονοματεπώνυμο. |
2. | Το είδος ίου χρησιμοποιούμενου ταξιδιωτικού εγγράφου. |
3. | Η οικογενειακή κατάσταση. |
Ερώτηση 15 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 15
Ο μεταφορέας λαθρομεταναστών υποχρεούται όπως καταβάλει τα έξοδα: |
|
---|---|
1. | Για τη διεκπεραίωση της σχετικής γραφειοκρατίας. |
2. | Επαναπροώθησής τους στη χώρα προέλευσης τους. |
3. | Για την αποκατάσταση της ψυχικής οδύνης των οικογενειών τους. |
Ερώτηση 16 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 16
Η συνθήκη Σένγκεν είναι μία διακρατική συμφωνία που έχει ως στόχο τη θέσπιση κοινού πλαισίου για: |
|
---|---|
1. | Τη διακίνηση πολιτών μεταξύ των κρατών-μελών. |
2. | Την εναρμόνιση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών-μελών. |
3. | Τις επιβατικές μεταφορές με λεωφορεία. |
Ερώτηση 17 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 17
Η εργονομία ασχολείται με: |
|
---|---|
1. | Τη νομοθεσία που διέπει τις μεταφορές προσώπων και αγαθών. |
2. | Το εργατικό δίκαιο. |
3. | Τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας στο χώρο εργασίας. |
Ερώτηση 18 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 18
Σε εργονομικά σχεδιασμένους χώρους, η εργασία είναι: |
|
---|---|
1. | Σχεδιασμένη σύμφωνα με τη νομοθεσία. |
2. | Καλά οργανωμένη και πιο ευχάριστη. |
3. | Λιγότερο αποδοτική. |
Ερώτηση 19 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 19
Εντός ενός οχήματος, η εργονομία επιτελεί ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο: |
|
---|---|
1. | Στη διευκόλυνση της οδήγησης και στην ασφάλεια. |
2. | Στη συντήρηση του οχήματος. |
3. | Στην ευστάθεια του οχήματος. |
Ερώτηση 20 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 20
Στο εσωτερικό ενός οχήματος, εργονομικές αρχές μπορούν να εφαρμοστούν: |
|
---|---|
1. | Μόνο από τον κατασκευαστή του οχήματος. |
2. | Μόνο από τον ιδιοκτήτη του οχήματος. |
3. | Από τον κατασκευαστή και από τον οδηγό του οχήματος. |
Ερώτηση 21 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 21
Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλεια του. Εξαρτάται από: |
|
---|---|
1. | Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού. |
2. | Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού. |
3. | Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος. |
Ερώτηση 22 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 22
Η κλίση της πλάτης του καθίσματος συνιστάται να ρυθμίζεται κατά τρόπο, ώστε η πλάτη του οδηγού: |
|
---|---|
1. | Να είναι κοντά στον ανεμοθώρακα (παρμπρίζ). |
2. | Να είναι σε οριζόντια στάση. |
3. | Να είναι σε κατακόρυφη στάση. |
Ερώτηση 23 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 23
Το κάθισμα του οδηγού συνιστάται να προσαρμόζεται κατάλληλα, ώστε το πόδι του οδηγού: |
|
---|---|
1. | Να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που ενεργοποιεί τόν ποδομοχλό του συμπλέκτη. |
2. | Να αγγίζει οριακά τους ποδομοχλούς. |
3. | Να μένει ελαφρά λυγισμένο τη στιγμή που ενεργοποιεί την πέδη στάθμευσης. |
Ερώτηση 24 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 24
Ο βασικός ρόλος του προσκέφαλου της θέσης του οδηγού είναι: |
|
---|---|
1. | Η άνεση. |
2. | Η ασφάλεια. |
3. | Η αύξηση της αποδοτικότητας. |
Ερώτηση 25 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 25
Το ιδανικό ύψος ρύθμισης του προσκέφαλου του οδηγού είναι: |
|
---|---|
1. | Στο πάνω μέρος του κεφαλιού. |
2. | Στο σαγόνι. |
3. | Στο πάνω μέρος των αυτιών. |
Ερώτηση 26 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 26
Στην ιδανική θέση οδήγησης, όταν οι καρποί του οδηγού ακουμπούν το τιμόνι: |
|
---|---|
1. | Η πλάτη του δεν πρέπει να απομακρύνεται από την πλάτη του καθίσματος. |
2. | Το πόδι του πρέπει να είναι ελαφρά λυγισμένο. |
3. | Τα αυτιά του πρέπει να ακουμπούν στο προσκέφαλο. |
Ερώτηση 27 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 27
Η ρύθμιση του ύψους του τιμονιού πρέπει να γίνεται με βάση: |
|
---|---|
1. | Το φορτίο του οχήματος. |
2. | Το ύψος του οδηγού. |
3. | Το ύψος του οχήματος. |
Ερώτηση 28 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 28
Από τα παρακάτω αντικείμενα, πιο κοντά στον οδηγό πρέπει να τοποθετούνται: |
|
---|---|
1. | Ο καφές και το νερό. |
2. | Οι χάρτες. |
3. | Τα γυαλιά ηλίου. |
Ερώτηση 29 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 29
Η ζώνη ασφαλείας: |
|
---|---|
1. | Περιορίζει την ελευθερία κινήσεων. |
2. | Δεν προστατεύει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος. |
3. | Προφυλάσσει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος. |
Ερώτηση 30 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 30
Οι βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια είναι: |
|
---|---|
1. | Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα. |
2. | Ο οδηγός, το όχημα, το οδικό περιβάλλον. |
3. | Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση. |
Ερώτηση 31 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 31
Ο καθοριστικότερος παράγοντας πρόκλησης ή αποτροπής ενός ατυχήματος είναι: |
|
---|---|
1. | Τα έργα υποδομής. |
2. | Οι καιρικές συνθήκες. |
3. | Ο άνθρωπος. |
Ερώτηση 32 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 32
Σε διεθνές επίπεδο, η εμπλοκή των λεωφορείων σε οδικά ατυχήματα -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι: |
|
---|---|
1. | Μικρότερη. |
2. | Ίση. |
3. | Μεγαλύτερη. |
Ερώτηση 33 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 33
Γενικώς, η σοβαρότητα των οδικών ατυχημάτων με εμπλοκή λεωφορείων -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι: |
|
---|---|
1. | Μικρότερη. |
2. | Ίση. |
3. | Μεγαλύτερη. |
Ερώτηση 34 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 34
Τα ατυχήματα με εμπλοκή λεωφορείων -σε σχέση με τα ατυχήματα IX επιβατικών αυτοκινήτων- έχουν: |
|
---|---|
1. | Λιγότερα θύματα. |
2. | Ισάριθμα θύματα. |
3. | Περισσότερα θύματα. |
Ερώτηση 35 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 35
Οι τύποι των λεωφορείων που εμπλέκονται συχνότερα σε θανατηφόρα οδικά ατυχήματα είναι τα: |
|
---|---|
1. | Αστικά λεωφορεία. |
2. | Σχολικά λεωφορεία. |
3. | Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού. |
Ερώτηση 36 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 36
Σε διεθνές επίπεδο, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και IX επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι: |
|
---|---|
1. | Νωτομετωπικές. |
2. | Μετωπικές. |
3. | Πλαγιομετωπικές. |
Ερώτηση 37 ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ 37
Στην Ελλάδα, οι συνηθέστεροι τύποι συγκρούσεων μεταξύ λεωφορείων και IX επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι: |
|
---|---|
1. | Νωτομετωπικές. |
2. | Μετωπικές. |
3. | Πλαγιομετωπικές. |