Στην Ελλάδα, ο συνηθέστερος τύπος συγκρούσεων μεταξύ φορτηγών και IX επιβατικών αυτοκινήτων είναι οι:
|
---|
Νωτομετωπικες. |
Μετωπικές. |
Πλαγιομετωπικές. |
Η ασφαλής φόρτωση δεν είναι ευθύνη:
|
---|
Του οδηγού. |
Των αστυνομικών αρχών. |
Του υπεύθυνου της φόρτωσης. |
Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος του οδηγού είναι σημαντική για την άνεση και για την ασφάλεια του. Εξαρτάται από:
|
---|
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού. |
Τα σωματικά χαρακτηριστικά του οδηγού. |
Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του οχήματος. |
Φορτηγό κατηγορίας Ν2 (ταξινομημένο το 2003) είναι εξοπλισμένο με ζώνη ασφαλείας μόνο για τον οδηγό και όχι για τον συνοδηγό. Στην περίπτωση αυτή:
|
---|
Το όχημα πρέπει υποχρεωτικά να εξοπλιστεί με ζώνη ασφαλείας συνοδηγού. |
Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας, ενώ ο συνοδηγός όχι. |
Ο οδηγός οφείλει να φορά ζώνη ασφαλείας , ενώ απαγορεύεται η ύπαρξη συνοδηγού. |
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑΒS «μετρούν»:
|
---|
Την ταχύτητα κίνησης του οχήματος. |
Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
Την απόλυτη τιμή της ταχύτητας περιστροφής των τροχών. |
Μεταξύ των συνηθέστερων κατηγοριών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγού είναι οι εξής:
|
---|
Οι απαιτήσεις τριβής σε δεξιά στροφή και η σταθερή επιβράδυνση πέδησης. |
Οι απαιτήσεις τριβής σε αριστερή στροφή και η σταθερή επιτάχυνση. |
Τα απορρίμματα οχημάτων και οι απότομες κλίσεις. |
Πότε παύει η ευθύνη του μεταφορέα σύμφωνα με τη CMR;
|
---|
Με την άφιξη του οχήματος στο χώρο παράδοσης. |
Με την παράδοση των εμπορευμάτων και την ανεπιφύλακτη παραλαβή τους από τον παραλήπτη. |
Με την ολοκλήρωση της εκφόρτωσης. |
Μεταξύ των παρακάτω περιπτώσεων, μικρότερη δύναμη απαιτείται:
|
---|
Για την εκκίνηση ενός λεωφορείου. |
Για τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας. |
Για την ακινητοποίηση ενός λεωφορείου. |
Αν εμπλακείτε σε ατύχημα, πρέπει:
|
---|
Οπωσδήποτε να σταματήσετε. |
Να καλέσετε άμεσα την Αρχή Πολιτικής Προστασίας. |
Να σταματήσετε μόνο αν δεν παρεμποδίζεται η υπόλοιπη κυκλοφορία. |
Ποια στοιχεία μεταξύ άλλων πρέπει να αναγράφονται στη φορτωτική;
|
---|
Το όνομα και το τηλέφωνο του αποστολέα. |
Το τηλέφωνο του παραλήπτη. |
Το όνομα και η κατοικία του μεταφορέα. |
Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον:
|
---|
4,5 ωρών. |
45 λεπτών. |
45 ωρών. |
Η διενέργεια εμπορευματικών μεταφορών με φορτηγό αυτοκίνητο ταξινομημένο σε χώρα της ΕΕ και σημεία φόρτωσης και εκφόρτωσης δυο διαφορετικά κράτη-μέλη διενεργείται:
|
---|
Με κοινοτική άδεια του Κανονισμού (ΕΟΚ) 881/92. |
Με άδεια διέλευσης κατόπιν διμερούς συμφωνίας μεταξύ των χωρών. |
Μόνο με άδεια ΕΔΥΜ. |
Μπορεί να γίνει μεταφορά προς ή από τρίτη χώρα χωρίς τη χρησιμοποίηση δελτίων TIR;
|
---|
Όχι, σε καμία περίπτωση. |
Ναι αλλά σε αυτή την περίπτωση εφαρμόζονται οι εθνικές τελωνειακές διαδικασίες. |
Ναι, υπό την προϋπόθεση ότι το όχημα έχει κατ' επανάληψη πραγματοποιήσει ταξίδια στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες. |
Η κατανάλωση άφθονων υγρών κατά τη διάρκεια της ημέρας:
|
---|
Πρέπει να συνδυάζεται με την κατανάλωση αλατιού. |
Πρέπει να αποφεύγεται. |
Είναι θετική για την υγεία. |
Το μεταφερόμενο φορτίο:
|
---|
Απαγορεύεται να προεξέχει από το αμάξωμα. |
Απαγορεύεται να προεξέχει περισσότερο από το 20% του μήκους του αμαξώματος. |
Απαγορεύεται να προεξέχει περισσότερο από το 30% του μήκους του αμαξώματος. |
Μετά από ένα απότομο φρενάρισμα το φορτίο μπορεί να μην είναι ασφαλές:
|
---|
Ο οδηγός πρέπει να συνεχίσει με πιο χαμηλή ταχύτητα. |
Ο οδηγός πρέπει να ενημερώσει τις αστυνομικές αρχές. |
Ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για να ελέγξει το φορτίο. |
Δεν είναι απαραίτητο να συνοδεύονται από πιστοποιητικό κυκλοφορίας A.TR. (υπό ορισμένες προϋποθέσεις):
|
---|
Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
Τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση, οι ταχυδρομικές αποστολές και τα ταχυδρομικά δέματα. |
Οι ταχυδρομικές αποστολές, τα ευπαθή τρόφιμα και τα εμπορεύματα που μεταφέρουν οι ταξιδιώτες και προορίζονται για εμπορική χρήση. |
Όταν το όχημα είναι άδειο:
|
---|
Οι κουρτίνες δε χρειάζεται να ασφαλιστούν. |
Οι κουρτίνες ασφαλίζονται όπως και όταν το όχημα είναι γεμάτο. |
Πρέπει να ασφαλίζονται και οι δύο πλευρές της κουρτίνας στο ένα άκρο του οχήματος. |
Όταν οι κορμοί στηρίζονται με ορθοστάτες, οι άκρες των κορμών:
|
---|
Θα πρέπει να προεξέχουν τουλάχιστον 30 cm από τους ορθοστάτες. |
Πρέπει να προεξέχουν πέρα από τους ορθοστάτες. |
Θα πρέπει να προεξέχουν το πολύ 30 cm από τους ορθοστάτες. |
Σε περίπτωση ατυχήματος, η σειρά των κατάλληλων ενεργειών είναι:
|
---|
Επισήμανση χώρου, ειδοποίηση Αρχών, περίθαλψη τραυματιών. |
Περίθαλψη τραυματιών, ειδοποίηση Αρχών, επισήμανση χώρου. |
Περίθαλψη τραυματιών, επισήμανση χώρου, ειδοποίηση Αρχών. |
Τα κυλινδρικά φορτία (π.χ. βαρέλια) μπορούν να τοποθετηθούν όρθια, εάν:
|
---|
Το μήκος των κυλίνδρων είναι μικρότερο από το διπλάσιο της διαμέτρου. |
Το μήκος των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερο από το διπλάσιο της διαμέτρου. |
Το μήκος των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερο από το τριπλάσιο της διαμέτρου. |
Γενικώς, η σοβαρότητα των οδικών ατυχημάτων με εμπλοκή φορτηγών -σε σχέση με αυτή των IX επιβατικών αυτοκινήτων- είναι:
|
---|
Μικρότερη. |
Ίση. |
Μεγαλύτερη. |
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει:
|
---|
Τις ώρες εργασίας. |
Τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης. |
Τις ώρες ύπνου. |
Το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο περιεκτικότητας αλκοόλ (μετρούμενο με αλκοολόμετρο) για τους οδηγούς φορτηγών είναι:
|
---|
0,10 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
0,50 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
0,20 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εμπνεόμενου αέρα. |
Μετά την παρέλευση πενταετίας από την απόκτηση ΠΕΙ, ο οδηγός, προκείμενου να συνεχίσει να ασκεί το επάγγελμα:
|
---|
Υποχρεούται να επαναλάβει την αρχική επιμόρφωση και να μετάσχει σε εξετάσεις. |
Υποχρεούται να παρακολουθήσει μαθήματα περιοδικής κατάρτισης. |
Δεν έχει καμία υποχρέωση εφόσον έχει αποκτήσει, βάσει εξετάσεων, το ΠΕΙ αρχικής επιμόρφωσης. |
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται:
|
---|
Με κάθε μεταβολή της διάστασης των ελαστικών. |
Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος. |
Με κάθε αλλαγή οδηγού. |
Όταν η αεροδυναμική αντίσταση αυξάνεται, η κατανάλωση καυσίμου:
|
---|
Παραμένει σταθερή. |
Μειώνεται. |
Αυξάνεται. |
Η προθεσμία για να στραφεί κάποιος εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών και των υπαιτίων ή υπεύθυνων παροχής αποζημιώσεων για την ασφάλεια αναπηρίας είναι:
|
---|
5 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
4 χρόνια από το τέλος του έτους που συνέβη το τροχαίο ατύχημα. |
2 χρόνια από την επόμενη ημέρα του ατυχήματος. |
Στην Ευρώπη, οι δυο βασικότερες αιτίες των σοβαρών (με έναν τουλάχιστον τραυματία) ατυχημάτων με φορτηγά είναι:
|
---|
Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι μηχανικές βλάβες. |
Οι αστοχίες της υποδομής και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες. |
Ο ανθρώπινος παράγοντας και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες. |
Το Πιστοποιητικό Τ5 είναι:
|
---|
Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης αγροτικών προϊόντων. |
Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης ευπαθών τροφίμων. |
Έγγραφο παρακολούθησης της διακίνησης επικίνδυνων εμπορευμάτων, όπως καύσιμα κτλ. |
Το σύστημα (έλεγχος πλοήγησης) cruise control συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου, αφού βοηθά τον οδηγό:
|
---|
Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα. |
Να επιβραδύνει ομαλά. |
Να επιταχύνει ομαλά. |
Η δύναμη έλξης είναι πιθανότερο να υπερβεί την στατική τριβή σε:
|
---|
Σε ανωφέρεια. |
Σε κατωφέρεια. |
Σε στροφή. |
Η υπερφόρτωση προκαλεί μείωση:
|
---|
Της καταπόνησης των τροχών. |
Της απόδοσης του συστήματος πέδησης. |
Της κατανάλωσης καυσίμου. |
Ένας από τους βασικότερους παράγοντες πρόκλησης ατυχημάτων είναι:
|
---|
Η κόπωση του κινητήρα. |
Η κόπωση του συσσωρευτή. |
Η κόπωση του οδηγού. |
Η συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης υγρών πρέπει να περιλαμβάνει:
|
---|
Αλκοόλ. |
Καφέ. |
Χυμούς. |
Τρεις είναι οι πλέον βασικοί παράγοντες που επιδρούν στην οδική ασφάλεια:
|
---|
Ο οδηγός, η οδός και το οδόστρωμα. |
Ο οδηγός, το όχημα, η οδός περιλαμβανομένου και του λειτουργικού περιβάλλοντος. |
Το όχημα, η σήμανση και η σηματοδότηση. |
Η μεταφορά 100 τηλεοράσεων από την Ανκόνα στην Πάτρα γίνεται με πλοίο. Το φορτηγό, επί του οποίου βρίσκονται οι τηλεοράσεις, τις μεταφέρει στην Αθήνα (τόπος προορισμού) χωρίς να παρεμβληθεί μεταφόρτωση. Η μεταφορά αυτή είναι:
|
---|
Διαδοχική. |
Συνδυασμένη. |
Μεικτή. |
Οι αισθητήρες ενός συστήματος ΑSR. «μετρούν»:
|
---|
Τη διαφορά της ταχύτητας περιστροφής των κινητηρίων από αυτή των μη κινητηρίων τροχών. |
Το συντελεστή πρόσφυσης τροχού-οδοστρώματος. |
Την απόλυτη ταχύτητα περιστροφής των τροχών. |
Τα στροφόμετρα διαθέτουν χρωματισμένες περιοχές ενδείξεων ανάλογα με το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου. Οικονομικότερη κατανάλωση επιτυγχάνεται με οδήγηση:
|
---|
Στην πράσινη περιοχή. |
Στην κίτρινη περιοχή. |
Στην κόκκινη περιοχή. |
Η αρχή λειτουργίας του αερόσακου βασίζεται στην προσπάθεια:
|
---|
Αύξησης του χρόνου που ο οδηγός Βιώνει τη σύγκρουση. |
Μείωσης του χρόνου που ο οδηγός Βιώνει τη σύγκρουση. |
Μείωσης του χρόνου κρούσης. |
Στην Ελλάδα υποχρέωση εξοπλισμού με ψηφιακό ταχογράφο έχουν εν γένει τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων που έχουν ταξινομηθεί απο :
|
---|
1/1/2006. |
1/5/2006. |
1/6/2006. |
Δυνάμεις που ασκούνται σε ένα όχημα, κατά την κίνηση του, μπορεί να είναι:
|
---|
Η φυγόκεντρος και η κεντρομόλος. |
Η ισχύς και η απόδοση. |
Η θερμότητα και το παραγόμενο έργο. |
Η εφαρμογή της ορθολογικής οδήγησης αποφέρει μείωση:
|
---|
Της ηχορύπανσης. |
Της οικονομίας καυσίμου. |
Στα τέλη κυκλοφορίας. |
Για να αποφευχθεί η αποκόλληση τροχού , πρέπει να γίνεται έλεγχος των παξιμαδιών :
|
---|
Μόνο κατά τη διάρκεια του αρχικού σφιξίματος τους. |
Σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά το αρχικό τους σφίξιμο. |
Σε μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το αρχικό σφίξιμο τους. |
Το μέτρο της φυγόκεντρου δύναμης είναι σε σχέση με το μέτρο της κεντρομόλου:
|
---|
Μικρότερο. |
Ίσο. |
Μεγαλύτερο. |
Όταν μια μεταφορά παρουσιάζει χρονική καθυστέρηση, ο οδηγός πρέπει να:
|
---|
Αυξήσει οπωσδήποτε την ταχύτητα του οχήματος. |
Φτάσει έγκαιρα στον προορισμό του. |
Μην παραλείψει τα υποχρεωτικά διαλείμματα. |
Η συνδυασμένη χρήση φρένων και επιβραδυντή:
|
---|
Προκαλεί δυσλειτουργία στο σύστημα πέδησης. |
Συντελεί στην αύξηση της διάρκειας ζωής των φρένων. |
Προκαλεί υπερθέρμανση των φρένων. |
Επιλέξτε ποιος από τους παρακάτω είναι σωστός τρόπος τοποθέτησης του φορτίου:
|
---|
Μπροστά από τον πίσω άξονα. |
Τέρμα μπροστά. |
Τέρμα πίσω. |
Τα οχήματα ΦΔΧ με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο από ή ίσο με 3,5 τόνους υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε:
|
---|
Ένα χρόνο. |
Έξι μήνες. |
Δύο χρόνια. |
Κατά τη λειτουργία των επιβραδυντών:
|
---|
Αξιοποιείται η τριβή για την ανάπτυξη δύναμης πέδησης. |
Ανάβουν τα φώτα πέδησης. |
Απενεργοποιείται αυτόματα το ΑΒ5. |
Η επιτάχυνση ωθεί το φορτίο:
|
---|
Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
Προς το εσωτερικό της στροφής. |
Οι βασικές θέσεις ενός ψηφιακού ταχογράφου είναι:
|
---|
Διαθεσιμότητα, διάλειμμα ή ανάπαυση, άλλες εργασίες, οδήγηση. |
Διαθεσιμότητα, αναμονή, οδήγηση, διάλειμμα. |
Διάλειμμα, ανάπαυση, οδήγηση του οδηγού, οδήγηση 2ου οδηγού. |
Η τεχνολογία της Ζύγισης εν Κινήσει γίνεται:
|
---|
μέσω κατάλληλου συστήματος που βρίσκεται εγκατεστημένο στο οδόστρωμα |
με χρήση γεφυροπλάστιγγας |
μέσω διαδικτύου |
Σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς στη μηχανή:
|
---|
Δεν πρέπει να ανοίξετε το καπό. |
Πρέπει να ανοίξετε αμέσως το καπό. |
Δεν πρέπει να ανοίξετε την πόρτα του οχήματος. |
Κατά τη μεταφορά μη συσκευασμένης ξυλείας σε όχημα με πλευρικά τοιχώματα, αν το ύψος του φορτίου είναι λίγο μεγαλύτερο από το ύψος του μπροστινού, των παραπλεύρων και των πίσω πλευρών του οχήματος τότε:
|
---|
Δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθεί η μεταφορά. |
Θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν πρόσθετα μέσα πρόσδεσης. |
Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί άλλο όχημα μεταφοράς. |
Σε περίπτωση ατυχήματος με τραυματίες, αν κάποιο άκρο του σώματος του τραυματία αιμορραγεί, αλλά δεν έχει σπάσει, πρέπει να:
|
---|
Του ρίξετε παγωμένο νερό. |
Το ανασηκώσετε. |
Το τοποθετήσετε στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. |
'Ένα φορτηγό μεταφέρει 6 τόνους εμπορευμάτων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη (απόσταση περίπου 500 χιλιομέτρων) και επιστρέφει από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα με 5 τόνους εμπορευμάτων. Το κόμιστρο για την απλή διαδρομή ανέρχεται στα 300 ευρώ/τόνο. Αυτό αντιστοιχεί σε:
|
---|
1.100 τονοχιλιόμετρα. |
3.300 τονοχιλιόμετρα. |
5.500 τονοχιλιόμετρα. |
Η ισχύς και η ροπή στρέψης διαφοροποιούνται σημαντικά σε συνάρτηση με:
|
---|
Το φορτίο και τη διανυόμενη απόσταση. |
Την επιτάχυνση και τον αριθμό των στροφών. |
Την επιτάχυνση και το βάθος του πέλματος του ελαστικού. |
Η επιβράδυνση ωθεί το φορτίο:
|
---|
Προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
Αντίθετα προς την κατεύθυνση κίνησης του οχήματος. |
Προς το εξωτερικό της στροφής. |
Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι αυτή που υπερβαίνει τις:
|
---|
9 ώρες. |
10 ώρες. |
11 ώρες. |