Ερώτηση 1 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 1
Οι εμπορευματικές μεταφορές μπορούν να χωριστούν -ανάλογα με το μέσο μεταφοράς- στις εξής κατηγορίες: |
|
---|---|
1. | Χερσαίες, οδικές και σιδηροδρομικές. |
2. | Μεταφορές με ΦΙΧ και μεταφορές με ΦΔΧ. |
3. | Χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές και ποτάμια ναυσιπλοΐα. |
Ερώτηση 2 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2
Οι χερσαίες μεταφορές περιλαμβάνουν τις: |
|
---|---|
1. | Οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές. |
2. | Συνδυασμένες και μεικτές μεταφορές. |
3. | Θαλάσσιες και ποτάμιες μεταφορές. |
Ερώτηση 3 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3
Μέσω της ποτάμιας ναυσιπλοΐας συνήθως μεταφέρονται προϊόντα: |
|
---|---|
1. | Υψηλού κόστους και μεγάλου όγκου. |
2. | Χαμηλού κόστους και μικρού όγκου. |
3. | Χαμηλού κόστους και μεγάλου όγκου. |
Ερώτηση 4 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 4
Οι θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων είναι ιδιαίτερα διαδεδομένες σε μεταφορές προϊόντων: |
|
---|---|
1. | Εντός των πόλεων. |
2. | Κατά μήκος μεγάλων αποστάσεων. |
3. | Μεγάλης αξίας. |
Ερώτηση 5 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 5
Κάποια από τα κατεξοχήν φορτία που μεταφέρονται με πλοία είναι: |
|
---|---|
1. | Τα παράγωγα του φυσικού αερίου και ο χρυσός. |
2. | Το πετρέλαιο, τα δημητριακά, τα μεταλλεύματα σιδήρου. |
3. | Τα διαμάντια, το γάλα και τα αβγά. |
Ερώτηση 6 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 6
Οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές παρουσιάζουν υψηλό μεταφορικό έργο μετρούμενο: |
|
---|---|
1. | Σε χρηματικές μονάδες μεταφερόμενου εμπορεύματος επί τη διανυόμενη απόσταση. |
2. | Σε τονοχιλιόμετρα. |
3. | Σε επιβατοχιλιόμετρα. |
Ερώτηση 7 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 7
Οι αεροπορικές μεταφορές έχουν το ισχυρό πλεονέκτημα: |
|
---|---|
1. | Του χαμηλού κόστους μεταφοράς. |
2. | Της υψηλής ταχύτητας μεταφοράς. |
3. | Του υψηλού κόστους μεταφοράς. |
Ερώτηση 8 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 8
Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα μέσα, όπως: |
|
---|---|
1. | Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», συμβατότητα υποδομών. |
2. | Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών. |
3. | Μεταφορά από «εργοστάσιο σε κατάστημα», ασυμβατότητα υποδομών. |
Ερώτηση 9 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 9
Η οδική εμπορευματική μεταφορά παρουσιάζει σημαντικά μειονεκτήματα όπως: |
|
---|---|
1. | Επιβάρυνση του περιβάλλοντος και φθορά των οδικών υποδομών. |
2. | Μεταφορά από «πόρτα σε πόρτα», ασυμβατότητα υποδομών. |
3. | Χαμηλή ταχύτητα και μειωμένη ευελιξία. |
Ερώτηση 10 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 10
Ο βασικός ανταγωνισμός των οδικών εμπορευματικών μεταφορών προέρχεται από: |
|
---|---|
1. | Τις αναβαθμιζόμενες σιδηροδρομικές μεταφορές. |
2. | Τις αναβαθμιζόμενες θαλάσσιες μεταφορές. |
3. | Τις αναβαθμιζόμενες αεροπορικές μεταφορές. |
Ερώτηση 11 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 11
Η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης προκαλεί: |
|
---|---|
1. | Φθορά στο οδόστρωμα των αυτοκινητόδρομων. |
2. | Γενικότερη αναβάθμιση. |
3. | Γενικότερη υποβάθμιση. |
Ερώτηση 12 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 12
Νομαρχιακές οδικές εμπορευματικές μεταφορές πραγματοποιούνται μεταξύ: |
|
---|---|
1. | Διαφορετικών νομών εντός της Ελλάδας. |
2. | Πόλεων του ίδιου νόμου όπου τα ΦΔΧ έχουν την έδρα τους και στους γειτονικούς νομούς. |
3. | Πρωτεύουσας νομού και έδρας του οχήματος. |
Ερώτηση 13 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 13
Μεταξύ των οχλήσεων που προκαλούν οι εθνικές οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι: |
|
---|---|
1. | Η οδική ασφάλεια. |
2. | Η αισθητική υποβάθμιση του κέντρου της πόλης. |
3. | Τα οδικά ατυχήματα. |
Ερώτηση 14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 14
Για την πραγματοποίηση εμπορευματικής οδικής μεταφοράς μεταξύ δυο χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο μεταφορέας πρέπει να διαθέτει: |
|
---|---|
1. | Κοινοτική άδεια. |
2. | Διμερή άδεια. |
3. | Σύμβαση CMR. |
Ερώτηση 15 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 15
Οι κοινοτικές άδειες ανανεώνονται κάθε: |
|
---|---|
1. | 5 χρόνια. |
2. | 10 χρόνια. |
3. | 15 χρόνια. |
Ερώτηση 16 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 16
Υποχρέωση φύλαξης της κοινοτικής άδειας έχει: |
|
---|---|
1. | Ο οδηγός. |
2. | Ο μεταφορέας. |
3. | Το Υπουργείο Μεταφορών του κράτους-μέλους της ΕΕ. |
Ερώτηση 17 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 17
Η σύμβαση CMR έχει εφαρμογή σε κάθε συμβόλαιο για τη μεταφορά εμπορευμάτων οδικώς με οχήματα επ' αμοιβή, όταν: |
|
---|---|
1. | Ο τόπος παραλαβής και ο τόπος παράδοσης των εμπορευμάτων βρίσκονται σε δυο διαφορετικές χώρες. |
2. | Το φορτηγό κατά τη μεταφορά διέρχεται από δύο ή περισσότερες διαφορετικές χώρες. |
3. | Ο τόπος παραλαβής των εμπορευμάτων είναι σε χώρα που δεν ανήκει στην ΕΕ. |
Ερώτηση 18 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 18
Η σύμβαση CMR ουσιαστικά καθορίζει τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμβαλλόμενων μερών και κυρίως: |
|
---|---|
1. | Την ευθύνη του οδικού μεταφορέα. |
2. | Τους όρους απόκτησης ΠΕΙ. |
3. | Το χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων. |
Ερώτηση 19 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 19
Η σύμβαση που διέπει τις διεθνείς οδικές μεταφορές και καθορίζει την ευθύνη του οδικού μεταφορέα είναι η σύμβαση: |
|
---|---|
1. | CMR. |
2. | ADR. |
3. | TIR. |
Ερώτηση 20 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 20
Τα ΦΙΧ αυτοκίνητα εκτελούν: |
|
---|---|
1. | Αποκλειστικά εθνικές μεταφορές. |
2. | Αποκλειστικά διεθνείς μεταφορές. |
3. | Και τα δυο είδη μεταφορών υπό ορισμένες συνθήκες. |
Ερώτηση 21 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 21
Κατά τη διενέργεια εμπορευματικής μεταφοράς με ΦΙΧ αυτοκίνητο: |
|
---|---|
1. | Η μεταφορά πρέπει να αποτελεί κύρια δραστηριότητα της επιχείρησης. |
2. | Οδηγός του ΦΙΧ έχει σχέση εξαρτημένης εργασίας με την επιχείρηση. |
3. | Ο οδηγός του ΦΙΧ δεν οφείλει να έχει ΠΕΙ. |
Ερώτηση 22 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 22
Νομική μορφή εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι η: |
|
---|---|
1. | Εταιρεία περιορισμένης ευθύνης. |
2. | Εταιρεία απεριόριστης ευθύνης. |
3. | Συλλογική επιχείρηση. |
Ερώτηση 23 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 23
Βάσει της σύμβασης εργασίας που συνάπτεται με τον πελάτη, οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών διακρίνονται σε: |
|
---|---|
1. | Κοινές και συμβαλλόμενες. |
2. | Ειδικού και κοινού φορτίου. |
3. | Ιδιωτικές και συμβαλλόμενες. |
Ερώτηση 24 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 24
Βάσει του τύπου της υπηρεσίας που προσφέρουν, οι εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών διακρίνονται σε: |
|
---|---|
1. | Κοινές και συμβαλλόμενες. |
2. | Ειδικού και κοινού φορτίου. |
3. | Ιδιωτικές και συμβαλλόμενες. |
Ερώτηση 25 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 25
Στις συμβαλλόμενες εταιρείες οδικών εμπορευματικών μεταφορών, τα οχήματα: |
|
---|---|
1. | Δεσμεύονται με σύμβαση ορισμένου χρόνου να εκτελούν μεταφορές. |
2. | Δεσμεύονται με σύμβαση αορίστου χρόνου να εκτελούν μεταφορές. |
3. | Δεν απασχολούνται από έναν μόνο εργοδότη, αλλά από διάφορους ανάλογα με την προσφορά εργασίας. |
Ερώτηση 26 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 26
Οι εταιρείες κοινού φορτίου εκτελούν μεταφορές αγαθών: |
|
---|---|
1. | Χωρίς κάποιο ειδικό μέσο μεταφοράς. |
2. | Για κοινωφελείς σκοπούς. |
3. | Για ανώφελους σκοπούς. |
Ερώτηση 27 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 27
Σε μια διαμεταφορά, ο παραγγελιοδόχος μεταφοράς αναλαμβάνει προσωπικά: |
|
---|---|
1. | Τη διενέργεια της μεταφοράς των εμπορευμάτων. |
2. | Τη σύνταξη του συμβολαίου μεταφοράς. |
3. | Την υποχρέωση μεταφοράς των εμπορευμάτων. |
Ερώτηση 28 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 28
Ελληνική μεταφορική επιχείρηση που εκτελεί δημόσιες οδικές εμπορευματικές μεταφορές μπορεί να εκμισθώσει κάποιο από τα οχήματα της υπό την προϋπόθεση ότι: |
|
---|---|
1. | Ο χρόνος μίσθωσης είναι μικρότερος των τριών μηνών. |
2. | Η σύμβαση μίσθωσης αφορά στη διάθεση του οχήματος με οδηγό. |
3. | Το όχημα έχει τεθεί σε κυκλοφορία στην ελληνική επικράτεια. |
Ερώτηση 29 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 29
Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας Εθνικών ή Διεθνών Μεταφορών λαμβάνεται έπειτα από παρακολούθηση ειδικής εκπαίδευσης σε: |
|
---|---|
1. | ΣΕΚΟΟΜΕΕ. |
2. | ΣΕΚΑΜ. |
3. | ΚΕΘΕΥΟ. |
Ερώτηση 30 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 30
Βασικές λειτουργίες των εταιρειών οδικών εμπορευματικών μεταφορών είναι: |
|
---|---|
1. | Η οικονομική διαχείριση, το marketing και οι πωλήσεις. |
2. | Η αποθήκευση και η φύλαξη των εμπορευμάτων από τους οδηγούς. |
3. | Η ενημέρωση του επιβατικού κοινού και των διεθνών οργανισμών. |
Ερώτηση 31 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 31
Τα οχήματα ΦΔΧ με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο από ή ίσο με 3,5 τόνους υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο κάθε: |
|
---|---|
1. | Ένα χρόνο. |
2. | Έξι μήνες. |
3. | Δύο χρόνια. |
Ερώτηση 32 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 32
Τα οχήματα ΦΙΧ πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κάρτα καυσαερίων που εκδίδεται κάθε: |
|
---|---|
1. | Έξι μήνες. |
2. | Ένα χρόνο. |
3. | Δύο χρόνια. |
Ερώτηση 33 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 33
Η περιοδικότητα της συντήρησης του οχήματος: |
|
---|---|
1. | Καθορίζεται από τη νομοθεσία. |
2. | Καθορίζεται από τον κατασκευαστή. |
3. | Εξαρτάται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του. |
Ερώτηση 34 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 34
Ο καθημερινός έλεγχος της καλής λειτουργίας του οχήματος μπορεί να: |
|
---|---|
1. | Εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα. |
2. | Καταναλώσει χρόνο και χρήμα. |
3. | Προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. |
Ερώτηση 35 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 35
Για τη διενέργεια μιας σύνθετης μεταφοράς, εκδίδεται: |
|
---|---|
1. | Αριθμός εγγράφων ίσος με τον αριθμό των ενδιάμεσων διαδοχικών τμημάτων της. |
2. | Αριθμός εγγράφων ίσος με τον αριθμό των εμπλεκόμενων μεταφορέων. |
3. | Ενιαίο έγγραφο. |
Ερώτηση 36 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 36
Σύνθετες μεταφορές είναι: |
|
---|---|
1. | Διαδοχικές, οι συνδυασμένες και οι μεικτές. |
2. | Οι διεθνείς και οι υπερατλαντικές. |
3. | Διενεργούνται με τη μεσολάβηση παραγγελιοδόχου μεταφοράς. |
Ερώτηση 37 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 37
Η διαδοχική μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται: |
|
---|---|
1. | Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
2. | Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
3. | Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |
Ερώτηση 38 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 38
Η συνδυασμένη μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται: |
|
---|---|
1. | Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
2. | Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
3. | Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |
Ερώτηση 39 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 39
Η μεικτή μεταφορά εμπορευμάτων πραγματοποιείται: |
|
---|---|
1. | Στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και με ομοιογενή μεταφορικά μέσα. |
2. | Στον ίδιο ή σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με δύο τουλάχιστον ετερογενή μεταφορικά μέσα. |
3. | Σε διαφορετικό γεωγραφικό χώρο με ετερογενή μεταφορικά μέσα και χωρίς εκφόρτωση των εμπορευμάτων. |
Ερώτηση 40 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 40
Η μεταφορά 50 τηλεοράσεων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη γίνεται με φορτηγό 12 τόνων. Έπειτα, μεταφορτώνονται σε μικρό φορτηγό για να διανεμηθούν εντός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η μεταφορά αυτή είναι: |
|
---|---|
1. | Διαδοχική. |
2. | Συνδυασμένη. |
3. | Μεικτή. |
Ερώτηση 41 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 41
Η μεταφορά 50 τηλεοράσεων από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη γίνεται με τρένο. Έπειτα μεταφορτώνονται σε μικρό φορτηγό για να διανεμηθούν εντός της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η μεταφορά αυτή είναι: |
|
---|---|
1. | Διαδοχική. |
2. | Συνδυασμένη. |
3. | Μεικτή. |
Ερώτηση 42 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 42
Η μεταφορά 100 τηλεοράσεων από την Ανκόνα στην Πάτρα γίνεται με πλοίο. Το φορτηγό, επί του οποίου βρίσκονται οι τηλεοράσεις, τις μεταφέρει στην Αθήνα (τόπος προορισμού) χωρίς να παρεμβληθεί μεταφόρτωση. Η μεταφορά αυτή είναι: |
|
---|---|
1. | Διαδοχική. |
2. | Συνδυασμένη. |
3. | Μεικτή. |
Ερώτηση 43 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 43
Για την αμφίδρομη επικοινωνία οχήματος και μεταφορικής εταιρείας εφαρμόζονται οι εξής τεχνολογίες: |
|
---|---|
1. | RDS/TMC, GPRS, GSM, WAP. |
2. | GPS, GIS. |
3. | Weigh in motion , sensors. |
Ερώτηση 44 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 44
Για τον εντοπισμό της θέσης του οχήματος εφαρμόζονται οι εξής τεχνολογίες: |
|
---|---|
1. | RDS/TMC, GPRS, GSM, WAP. |
2. | GPS, GIS. |
3. | Weigh in motion , sensors. |
Ερώτηση 45 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 45
Το Παγκόσμιο Σύστημα Προσδιορισμού Θέσης μπορεί να ανιχνεύει σε πραγματικό χρόνο τη θέση των οχημάτων του μεταφερόμενου φορτίου ή των εμπορευματοκιβωτίων με τη βοήθεια δορυφόρων. Το σύστημα αυτό λέγεται: |
|
---|---|
1. | GPS. |
2. | GIS. |
3. | RDS. |
Ερώτηση 46 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 46
Το σύστημα RDS/TMC είναι: |
|
---|---|
1. | Σύστημα ψηφιακής κινητής επικοινωνίας. |
2. | Ένα γενικό πακέτο ραδιοφωνικών υπηρεσιών. |
3. | Ένα σύστημα δεδομένων με ραδιοσυχνότητες. |
Ερώτηση 47 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 47
Η παρακολούθηση της κατάστασης του φορτίου είναι εφικτή με χρήση: |
|
---|---|
1. | Ειδικών αισθητήρων που τοποθετούνται στο φορτίο. |
2. | Ψηφιακού συστήματος που τοποθετείται στο φορτίο. |
3. | Συστήματος ραδιοσυχνοτήτων που τοποθετείται στο φορτίο. |
Ερώτηση 48 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 48
Η τεχνολογία της Ζύγισης εν Κινήσει γίνεται: |
|
---|---|
1. | μέσω κατάλληλου συστήματος που βρίσκεται εγκατεστημένο στο οδόστρωμα |
2. | με χρήση γεφυροπλάστιγγας |
3. | μέσω διαδικτύου |